Gå til innhold

Er det status å ha BMI under 20?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Fælt så opptatt folk var av vekt i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, kjipern for meg i såfall, for jeg ligger et gooodt stykke over..! :P

Skrevet

Jeg ser nå ikke på meg som en bedre person bare fordi jeg har en lavere BMI enn 20. Er ikke "normalen" på 22 da?

Men jeg mener folk burde være stolte av kroppen sin, akkurat som at jeg er stolt av min kropp!

Skrevet

Dit kommer nok aldri jeg!

Syns ikke akkurat det er stas å være på nesten grensa til å være undervektig altså.

Syns nå at man burde være som man er og være fornøyd med det :)

Skrevet

I følge skalaen blir du da definert som undervektig. Er det ønskelig? Jeg selv må si jo si at jeg blir litt kry om noen sier at jeg er for tynn,.. Så sykt er mitt (og jeg tipper mange andre) ideal for en kvinnekropp. Vi vil ikke bare være slanke, men MAGRE... Hehe.. Uff..

Skrevet

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139191446

Dette har jeg skrevet, basert på at jeg først raste ned i vekt etter fødsel pga stoffskriftesykdom, også at jeg selv fortsatte det fordi jeg likte at folk kalte meg tynn! Å være tynn er jo selvfølgelig ALLTID positivt, alltis liksom. Og jo mer folk sier det har jeg selvfølgelig bare lyst å bli tynnere. Så jeg er nok helt enig med deg.

Var ikke meningen å røpe meg her liksom, siden jeg attpåtil har nektet for at det er selvstyrt at jeg har gått ned i vekt her inne på skravle, men på den tiden klarte jeg ikke å innrømme ovenfor megselv at det var det psykiske som fikk meg til å gå ned i vekt...

Måtte bare forklare det her nå, dere bør vite at det er mange som sliter med dette. Og da hjelper det ikke at noen sier "Gud så tynn du er, herreguuud!"

Skrevet

Status og ha BMI under 20? bevare meg vel, jeg håper da inderlig ikke at BMI, et tall som ikke engang gir nøyaktig måleresultat gir noen status. Jeg har lav BMI, og jeg er tynn, men det er ikke noe som gir meg status? Jeg ser vel heller ut som en drorullnisse med fyrstikkbein, og jeg får hele tiden høre hvor stygt det er å være så tynn... Så null status her...

Skrevet

Ja, egentlig er vel BMI en litt dårlig beregning av hvordan kroppen din er, men om man ser den i grove treff får man jo en visst peiling på hvordan man er i forhold til vekt og høyde vel?

Skrevet

bmi under 20 da har man et problem, da er man undervektig..

har selv bmi på svimlende 46, får hjelp fra sykehuset om noen mnd..

Skrevet

Tvilsomt. Det er vel IKKE status å ha over 25, men alt annet er det vel få som bryr seg om. Det er jo likevel bare en ca indikasjon, muskelmasse, benbygning osv spiller jo også mye inn. Feks en som er veltrenet bør ha høyere BMI enn en som ikke trener.

Skrevet

Det kan da umulig være status å ha en radmager kropp, like lite som det kan være status å være veldig overvektig. Sunnhet burde være et forbilde.

Forøvrig er BMI noe av det dummeste jeg vet om.

Skrevet

kanskje alle egentlig burde skrive nicket sitt med bmi etter. slik at vi kan vite hvem vi gidder og prate med og ikke.

hilsen :::) bmi 18,2... hahaha :P

Skrevet

Er noe med høyde og vekt og ganging eller deling. Gå inn på vektklubb.no å regn ut der heller;)

Skrevet

Fy fader så dobbeltmoralske man er her da!! Har man et problem om man har bmi på under 20? "Jeg vil heller ha bmi på under 20 enn over 25, da er man jo FEIT!" Ikke så hyggelig å lese det eller hva?

Skrevet

Herregud så dumme og overfladiske noen mennesker er.. Er det rart små barn får anorexi med slike mødre?

Skrevet

Var den til meg eller? Så du anførselstegnene? Det var for å påpeke at dette faktisk går begge veier. Men det er visst politisk korrekt å ta hensyn til overvektige og ikke undervektige.

Skrevet

Nei, den var ment til de som er sykelig opptatt av å være tynne. Sånne; " jeg vil ikke ha barn for da ødelegger jeg kroppen min" Ego!

Skrevet

Er så enig! Alltid dumt å kommentere hvor tjukke folk er, men nå man kommenterer veldig tynne mennesker kan de IKKE bli sur fordi noen sier de er tynne liksom.

Blir veldig irritert når folk kommenterer vekten og kroppen min, vet jeg ikke er overvektig men folk trenger ikke å komme med hvor syk jeg må være i hodet og hvor ekkelt det er med bein som stikker ut eller at jeg MÅ gå opp i vekt...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er det status? Hehe, jaja... dem om det! Min bmi er vel på 27 eller noe, og det er jeg STOLT over, for den har vært nærmere 40! sådetså! :o)

Skrevet

palmis, jeg tror jeg observerte deg på meny isted. men du var rask som en vind så jeg bare spionerte og sa ingenting. :)

Skrevet

He he, nei jeg har heldigvis oppnådd andre ting i livet som gjør at jeg ikke bryr meg om sånt...

Skrevet

Ja min er på 35 nå, men har vært nærmere 40 før, så jeg jobber med å komme meg nedover.

Skal ned så jeg får en bmi på 24 da er jeg fornøyd, men vil ikke lengre ned enn det.

Skrevet

Nå vet ikke jeg min BMI, da jeg har glemt hvordan jeg regner det ut... Men for meg er det mye viktigere at jeg ser frisk og "pen" ut enn tynnest mulig. Første stedet jeg tar av meg er ansiktet og overkroppen så jeg ser syk og mager ut med en gang jeg tar av et par kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...