Gjest -<<- Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Man kan være kraftig arvelig disponert for typer alkoholisme, men det er ikke direkte arvelig. Den sosiale arven er vel så sterk, barn som vokser opp med alkoholiserte foreldre har økt sjanse for selv å utvikle alkoholproblemer.
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Ja, til enn viss grad har vel forskere funnet ut. I noen familier er det mer alkoholisme enn andre, og barn av alkoholikere har lettere for å ty til rusmisbruk enn andre.
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 http://www.pasienthandboka.no/?mode=document&documentid=1279 Her kan du lese litt om temaet. Har selv en far som er alkoholiker og en mor som er periodedranker, så vet litt om temaet...
Koseklompen Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Jeg vil ikke tro at alkoholisme er arvelig..meeeeeennnnn Jeg vet om noen som har hatt alkoholiserte foreldre ( ene forelderen) og besteforeldre, som desverre er i ferd med å havne i samme løypa som de. En jeg kjenner som er alkoholiker, vokste opp med foreldre som og var alkoholikere/drankere. Og han vokste opp med at alkoholen gav liv og humør i heimen, for uten alkoholen så var det stille, alvorlig og foreldrene "kalde". Så han har vokst opp med at alkohol var "bra"..er det jeg er blitt fortalt av x-kona hans.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 "sykdommer" som står på viljestyrke ville jeg ikke klassifisere som arvelige...men er jo miljøbetinget ofte, og man blir jo påvirket,,
Gjest -<<- Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Man kan være arvelig disponert for alkoholisme. Det er et faktum, og har lite med tro å gjøre. http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=550199 f.eks
alvis Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 Alkoholisme er en sykdom og arvelige og biologiske anlegg kan ha betydning. Det er også noen nye forskninger som kan tyde på at det finnes et gen som kan øke en persons anlegg å bli alkoholiker.
Koseklompen Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Gosjameien da pila... Beklager så meget at jeg ikke er et vandrende fakta-leksikon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå