Gå til innhold

Hjelper fedrene til med barna hvis dere er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke min sambo. Jeg har brukket og bristet et par ribbein og alt han bryr seg om er å danse etter faren sin pipe.

Jeg vet ikke om jeg orker å være med på nyttårsfeiring imorgen pga er helt utslitt.

Bør man ikke kunne kreve at han skal hjelpe til og prioritere meg (og barna litt)??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var vi to om å lage barn, så vi deler ansvaret for guttungen. Vi gjør like mye. Jeg er en mor, han er en far.

Jeg er ikke alenemor med et barn og en forvokst baby. Sorry at jeg er litt kvass, men synes det er skrudd å lese slike innlegg i 2008.

Trodde det var i 1930 man spurte mannen pent om de kunne kjøpe melk når man lå lenket til sengen med 42 i feber.

Med andre ord, du burde ikke behøve kreve noe. Han er tross alt pappaen!

Skrevet

Vet ikke, har vel knapt vært syk siden jeg fikk barn...?!

Men jeg tar forsåvidt for gitt at han gjør det. Hvis ikke blir det bråk :o)

Skrevet

Selvfølgelig bør du kunne kreve det! Det burde vært unødvendig å kreve for den saks skyld. Her er begge ansvarlige for barna, vi deler på det meste.

Skrevet

Det gjør hn dag, som natt. Både med de vi har sammen og de to jeg hadde fra før. Hadde nok satt ned beinet om han ikke hadde hjulpet til. Var med på sengekosen han også, og da får han jaggu være med på det som kommer etterpå også. :)

Gi gubben din et realt hjelpe til spark i ræva!!!!!!!!!! Lykke til:)

Skrevet

De fleste foreldre hjelper ikke til med barna sine, men har et ansvar for dem på lik linje med sin partner.

At du har fått to barn med en mann du mener bør "hjelpe til" av og til, og som ikke evner det en gang, er litt recipe for disaster. Men hva vil du med innlegget - få bekreftet at faren til to barn bør kunne yte omsorg for barna sine? Det vet du jo godt fra før.

Dere bør antagelig gjøre noe med kommunikasjonen og dynamikken i parforholdet deres.

Skrevet

Han gjør det ja! Jeg syns ikke jeg har vært annet enn syk etter fødselen, og han har stått på!!

Han var vel med å laga ungen han og......:-P

Skrevet

Siden det også er hans barn "hjelper" han vel ikke til, ikke "passer" han dem heller.

Skrevet

Det finnes jo tm en egen "fraværsparagraf" for det området der.....

Foreldre kan bruke barns sykedager til å være hjemme med barn om barnepasser (dagmamma eller den andre forelderen) er syk.

Kort sagt.

Her trår far i huset til.

Både om det er jeg eller barna som er syke!

(Er vell kun at jeg må fortelle han ganske "nøye" at han må fikse barna om morgenen for jeg orker ikke selv. Er ikke nok å se at jeg "ligger rett ut" i den sitasjonen nei)

Skrevet

Skulle skrive litt om å "hjelpe" den andre, men ser andre har sagt det allerede :-)

Skrevet

Her i huset er det ikke noe som heter å " hjelpe" eller å "passe" barna, vi har begge ansvar for barna og hvis en av oss blir syk blir det automatisk mer å gjøre på den friske.

Skrevet

i løpet av de snart 3 årene har jeg ikke vært så syk at jeg trenger hjelp til det,men han har hjulpet så langt han får lov av sjefen vår.Hun er mammadalt til tusen og det er ikke alltid lett for han å få lov til å legge henne osv......

Men det skulle bare mangle at mannen din stiller opp!

Skrevet

mannen min hjelper ikke til med jenta vår når jeg er syk...

han er pappa`n hennes, og han gjør like mye som meg, om ikke mer HELE tiden. han elsker å være sammen med henne, ta henne med på ting, stå opp med henne om morningen osv...

jeg er gravid, og har vært ganske dårlig en periode. han tar seg av husarbeid, matlaging, handling, jenta vår OG de to jobbene han har så jeg skal kunne bruke det lille jeg har av energi på studiene mine...

god bedring til deg :o)

Skrevet

jeg er syk i dag, og mannen sto opp med snuppa, lot meg sove, han har tatt over alle mine oppgaver. Flaks at han har fri i dag da. Uansett...hadde han ikke hatt fri hadde han blitt hjemme fra jobb. Det er ikke spørsmål en gang.

God morgen kjære. Jeg er syk.

OK, kjære, da står jeg opp med Ingvild så du kan sove vidre å bli frisk. Si ifra når du vil ha frokost.

Det er 2008, det er sånn det skal være. Det skal å begge veier helt automatisk.

Skrevet

Vi deler likt. Jeg jobber heller ikke 100% og da har mini fri når jeg har fri, men det har hent at jeg har vært syk på fridagene mine, brukket ankel en gang og noro-virus en gang, og de gangene det har vært nødvendig har han vært hjemme fra jobb og tatt seg av sønnen sin! (...og den syke samboeren sin) Han var da jemmen med på både produksjon og fødsel, og er da pappa slik jeg er mamma :)

Skrevet

Jeg ser at du har fått mange svar fra damer med perfekte menn. Jeg har også en mann som stiller opp like mye som meg for familien, egentlig mer enn meg tror jeg. Jeg har en jobb som gjør at jeg så og si aldri kan være hjemme med syke barn f.eks., så det er det alltid han som er. MEN, jeg kjenner MANGE som har menn som er som din. Hvis han er vant til at du er der, at du ordner opp, hvis han kanskje har hatt en mamma som har fiksa alt, hvis det er slik han er vant til å ha det... Det kan tenkes at han føler at dere har en arbeidsfordeling, at han plikter å hjelpe faren sin, at han bidrar i familien på SIN måte (er det han som tjener pengene? Er du i permisjon?). Dere får snakke sammen. Kanskje du kjenner noen andre som kan avlaste deg litt slik at du får slappet av litt før kvelden? Det er i hvert fall ikke nødvendg å bruke årets siste dag på å krangle, dette er jo ikke en problemstilling som plutselig har oppstått, disse vanene deres må jo ha gått seg til over lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...