Gå til innhold

Flere som skal prøve Wild Yam denne pp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal! Begynte i går, første dag med mens.

Skal ta en tablett morgen og en kveld.

Håper vi får det til denne pp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg tenkte kanskje prøve...

Som jeg skrev i et annet innlegg her ang. Wild Yam, har jeg lest litt rundt bruk av dette og det er tydeligvis delte meninger og erfaringer om hvordan denne skal brukes. Men siden jeg leste flere steder at det virker som prevensjon og hindrer eggløsning ved bruk i tiden før el, velger jeg å prøve de i en uke etter el bare...

Har du fått noe informasjon rundt dette? Jeg har som sagt bare lest på nettet og ikke vært i noen butikk og fått veiledning...

Jeg fikk mens på søndag, så da ligger vi ca. likt da ;)

Skrevet

Jeg har ikke lest så mye om det denne gangen, men før jeg ble gravid med snuppa leste jeg litt. Så den mnd jeg ble gravid, tok jeg wild yam (men vet ikke om det var wy som gjorde utslaget... kan også være at jeg tok eggløsningstest den mnd, og fant ut at jeg hadde veldig sein eggløsning..) Men den gangen tok jeg wy fra første mens-dag, men husker ikke hvor lenge jeg tok de, tror kanskje det var frem til eggløsning og ingenting etter eggløsning.

Jeg fikk mens 29. des, det var vel mandag ja :) Har veldig lyst på en 2009 baby, så krysser fingre for at det klaffer snart! Har du barn fra før?

Skrevet

Før jeg ble gravid med snuppa, så leste jeg en del her på bli gravid, og tok vare på noe som ble skrevet om wild yam:

I et av innleggene var det en som hadde ringt å snakket med en spesialist innen sunnkost.

Hun sa at wild yam skal taes hele perioden, og ingen stopp. Grunnen til dette er at den trenger tid til å stabilisere seg i kroppen, noe den ikke klarer om man har stopp med den 2 uker hver mnd. Den klarer iallefall ikke å gjøre jobben fra el-mens, sa damen.

(hentet fra et innlegg om wild yam)

Skrevet

Hei igjen :)

Ja, jeg har to barn som ikke har vært med på noen pp (sistemann fikk til og med besøk av spiral), så har ikke vært borti div. som wild yam etc. før... Er så mye forskjellig som står om bruk av det så blir helt forvirret jeg. Men hvis du tok det hele syklusen sist du ble gravid så er det nok ikke noe farlig ;) Har uansett ikke fått vært på butikken de siste dagene, men skal til helsekosten i morgen uansett, så da skal jeg forhøre meg litt :)

Skrevet

Ja, det står veldig mye forskjellig, så forvirret blir jeg også :)

Men jeg prøver å ta wy hele denne pp, og så får vi bare se hva som skjer :)

Skrevet

Jeg lurer også på å prøve denne pp, men har også hørt dét om at det klusser med eggløsningen.... Jeg har Solaray sin utgave, og ringte produsenten for å høre. De sa de hadde fått mange forespørsler om dette, og at det var helt trygt å ta det under hele graviditeten. Men man vet jo aldri... Du skrev jo Lois Lane at du hadde sen eggløsning. Var det hver måned, eller bare den måneden du tok Wild Yam. HVis det var det sistnevnte kan jo det kanskje bekrefte at det utsetter eggløsningen.....?

Skrevet

Da har jeg shoppet "Nature's sunshine"s wild yam :)

Så får vi se da om det skjer noe denne pp. Tror jeg venter til jeg har el om ca 13-14 dager, for skal ta en liten kroppsrens i et par uker fra i dag. Trenger ikke proppe kroppen full med alt på en gang liksom... *hehe*. Lykke til begge to! Så må vi følge med på hverandre om det funket!!!

Skrevet

Er "Nature`s Sunshine" jeg også har; og ikke Solaray som jeg skrev ved en feiltagelse;). Så da vet du at produsenten går god for de gjennom hele syklusen. Masse lykke til; håper det blir spire på deg denne pp.

Skrevet

Jeg har også "Nature`s Sunshine" Wild Yam. Men husker ikke hvilket merke jeg brukte sist jeg ble gravid.

Spent74: Jeg testet ikke eggløsning hver mnd da jeg ble gravid sist. Så jeg vet ikke når jeg hadde eggløsning..Testet bare den mnd jeg ble gravid, og fikk positiv eggløsning på dag 22.

Sist mnd testet jeg eggløsning fra dag 12 til dag 23, og fant ingen eggløsning. Så jeg har ikke helt kontroll enda..

Blir spennende å se om jeg har eggløsning denne måneden :) Lykke til med dere begge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...