Flæskpølsa Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Jeg annser selvmord som en feig måte å komme seg unna på og mener de mennesker som vurderer denne veien er så svake at de faktisk burde legges inn under oppsyn. Slik at de har mulighet å møte problemer her i verden stående. De som tar selvmord tenker kun på seg selv, glemmer viktige elementer og mennesker rundt som blir sittende igjen. Mennesker som kan bidra til å hjelpe. Jeg annser de som tar selvmord feige i tillegg til de som prøver å ta selvmord og ikke lykkes. Så alle dere som ikke har lykkes........hvor er respekten til dere selv?
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Jeg er jo enig... Men så tenker jeg, dem må da viiiirkelig ha det skikkelig jævlig de som velger denne utveien. Jeg har også hatt det jævlig noen ganger her i livet, men dem må da ha det enda jævligere når man tar livet av seg selv. Så jeg greier rett & slett ikke å sette meg inn i den situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Finnes nok av feige her inne som burde søke hjelp. DiB er jo et yndet vervevingssted til kollektivt selvmord.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Ja, det er en enkel utvei, og en egoistisk utvei. Problemet er at tankegangen hos en som forsøker selvmord som utvei, ikke er "virkelig"(i mangel på et bedre ord). De tror at alle får det bedre uten dem, for de er så tragiske. Og mange tenker vel også at de ikke orker å gå rundt og ha det så vondt lenger. Det er vel ikke egentlig livet de vil skal slutte, men smerten. Og de ser ikke at andre kan hjelpe, eller VIL hjelpe..... Og respekt for meg selv har jeg;)
b10na&lillegull Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Det er jo nettopp det de ikke har, respekt for seg selv. Det må jo være helt jævlig å ikke se noen som helst annen utvei på livet. Jeg ser ikke på det som egoistisk, men derimot viser slike drastiske tiltak hvor mye mot personen har. At h*n faktisk tør. Det er selvsagt ikkenoe positivt i det hvis noen skal begynne å vri på det jeg har skrevet . Jeg ser hvorfor folk syns det er egoistisk, men syns ikke det er det selv. overhodet.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Har prøvd selvmord flere ganger. Har alltid tenkt at alle rundt meg ville fått det mye bedre uten meg, at ungen min har fortjent bedre enn meg osv... Å si at selvmord er feig viser bare at du ikke vet noe som helst om temaet eller har noe innsikt i menneskesinnet...
Flæskpølsa Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2008 Skal fortelle deg en ting jeg, du er oppmerksomhetsyk, FOR hadde du hatt et ønske om å dø ville du ha klart det på andre omgang. Første gang kan man feile, andre gang har man lært, så dessverre ingen sympati fra meg over dine feilaktige selvmords testinger opp til flere ganger. Jeg vet, ærlighet svir.
b10na&lillegull Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 Da kan jeg fortelle deg at etter et mislykket hengings forsøk, hoppet kusinen min foran toget. Det er vel en sikker død? Neida, to år senere kan hun til og med gå igjen. Mot alle odds. Man er ikke garantert noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Tror du ikke jeg vet det er du sug lut? Like feig som vanlig... PS: Er forresten frisk nå og har ikke noe dødsønske mer heldigvis..
Flæskpølsa Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2008 Vanligvis skal et tog være en grei død ja, men igjen så er det få unntak, som du sikkert forstår så er det vel ikke akkurat de unntakene vi er inne på?
Flæskpølsa Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2008 sug lut? Du kan for meg tro hva du vil faktisk, selvmordsmeningen min er fortsatt den samme. Enkelte som ikke klarer å argumentere kommer med beskyldninger og emneskifte, du er et ekstremt godt eksempel. Så mulig du bør droppe tråden eller komme med svar som gir mening.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 Hvis en legger føttene forran toget så blir man sikkert litt lett skadet. Hopper man forran toget, så sier det seg selv at man blir som et klissete insekt på ei bilrute hvis man bestemmer seg.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #14 Skrevet 30. desember 2008 Å være SÅ lei av livet at man velger å ta livet, er faktisk en sykdom. Når noen virkelig er Suicidal, ser man ikke at de pårørende som blir igjen vil lide. Man tror at dette også er til det beste for dem. Så nei, det er ikke egoistisk å "velge denne utveien", det er rett og slett en sykdom..
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #15 Skrevet 30. desember 2008 Ja, det er jo veldig mye som kan sies om dette temaet. Dette er jo en vanlig dødsårsak i Norge. F.eks i 2006 døde 391 menn i selvmord, mens 169 døde i trafikken. Jeg tror at de som tar selvmord gjør det fordi de er psykisk syk/ustabil og ikke fordi de nødvendig vis har et reelt ønske om å dø. Jeg tror at det er en slags sammenheng av håpløshet og tap av vilje og ressurser til å leve, livsenergien blir oppbrukt. Jeg tror også at mange som tar livet sitt kan tro at de som sitter igjen får det bedre med at de dør, derfor hindrer ikke tanken på de etterlatte dem i utføre selvmordet. Mange gjør det også i affekt, og blir lettet av å bli hindret i forsøket. Kun en av ti som har gjort selvmordsforsøk tideligere vil dø av selvmord, så det er jo en god del som har forsøkt, men blitt frisk og klart å komme seg videre. Den siste jeg vet om som døde av selvmord var ei ensilg kvinne med en liten sønn. Jeg skulle ønske at den sønnen slapp å vokse opp i den troen at moren hans valgte å forlate han, men at hun hadde en sykdom som førte til at hun døde (hun var manisk depressiv).
Flæskpølsa Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2008 Ja da, alt nå til dags er en sykdom og diagnose....bullshit. Det er ekstemt egoistisk og tankeløst. Kanskje alle førstegangsforsøkere skulle vært tvangslagt inn på psykriatiske i minimu, to år og oppfølgin med portforbud mot å få barn i fem år og mer til det er med 100% sikkerhet at de ikke kutter strupen sin mens ungen ennå er ung? Patetisk å skylde på sykdom og diagnoser hele tiden, hele verden har en eller annen form for diagnose i følge symtomene...
b10na&lillegull Skrevet 30. desember 2008 #17 Skrevet 30. desember 2008 Nei. Hopper du 2 sekunder for tidlig så havner du under toget og blir skjært fram der du ligger fastklemt under 4 vogn. etter det ligger du 6 uker i koma før du våkner og tilbringer de neste 18mnd på rehabilitering før du får komme hjem noen dager i uka. du vet tydelig ikke hva du snakker om.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #18 Skrevet 30. desember 2008 Nå skal du roe deg litt vennen. Jeg har blitt påkjørt av toget ja. 2 stk beinbrudd. uhell kalles det. At noen er litt ivrige i kastene og hopper lenge før toget har kommet frem betyr ikke at de har prøvd selvmord. Dette kan være en utspekulert måte for å oppnå oppmerksomhet på. Kan jo hende at hun hadde målt dybden på toget og ned til skinnedelerne.
b10na&lillegull Skrevet 30. desember 2008 #19 Skrevet 30. desember 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor man begynner å kalle hverandre vennen ? 2 beinbrudd var det du hadde, jeg skal love deg at det var mye mye verre med henne, det tok uker før legene visste om hun ville overleve. Det var ingen ulykke, og hun legger ikke skjul på at hun ville ta livet sitt heller.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. desember 2008 #20 Skrevet 30. desember 2008 Du vet tydligvis ikke hva du prater om HI. Det er veldig sjeldent jeg hisser meg opp på noen av debattene her på Dib, men nå syns jeg virkelig du skal holde kjeften din godt igjen og fingrene laaangt fra tastaturet!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #21 Skrevet 30. desember 2008 Du er selv meget umoden og lite reflektert, bli voksen! Å ta selvmord er en fortvilt handling av mennesker som ikke ser noen annen utvei!! Håper du holder deg langt unna omsorgsyrker i fremtiden, du passer best til å vaske DASS
Nitte Skrevet 30. desember 2008 #22 Skrevet 30. desember 2008 Mennesket har både en fysisk og en psykisk helse. Den fysiske helsen kan man se, eller bevise via diverse prøver men den psykiske helsen er ikke alltid målbar. Derfor er det ofte mye værre å ha en psykisk lidelse, enn en fysisk. Særlig p.g.a nettop slike som HI, som ikke evner å se lenger enn sin egen nese.
Nitte Skrevet 30. desember 2008 #23 Skrevet 30. desember 2008 Kanskje du burde lese litt om temaet, om du er så interessert? Du kan jo begynne med Emile Durkheim.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #24 Skrevet 31. desember 2008 Huff. Grusomt tema... Jeg har sittet igjen etter ett selvmord INGEN visste grunnen til, det er like grusomt som hendelsen. Vet ikke om jeg tør og kalle det egoistisk, siden personen betydde aller mest for meg.
Miss Misantrop Skrevet 31. desember 2008 #25 Skrevet 31. desember 2008 Selvmord er en dyp personlig tragedie. En dyp familie tragedie og har ingen ting å gjøre med egoisme og feighet. Det er grenser for hva hver enkelt av oss kan bære. Vi har alle vår akilleshel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå