LillyMy+1<3 Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Hei. Er fra 1.tri, og har noen spm.. Hvor tidlig hørte dere fosterlyd? Jeg skal til legen når jeg er i uke 9 (8+5) og lurer da på om jeg kan forvente å få høre noe? Hva annet kan jeg forvente på timen? Har vært å tatt blodprøver og fått helsekort allerede.
Sofapute Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Jeg var hos jordmor da jeg var 9 uker og fikk ikke høre fosterlyd. Det var for tidlig fordi livmoren fremdeles lå langt nedi bekkenet. Er du heldig kan du kanskje få høre hjertelyd, men ikke ha noen forhåpninger Du må ha med urinprøve hver gang, og så måler man blodtrykket. Kanskje du blir veid?
meg & lillegullgutten Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Legen sier at fosterlyd ikke kan høres før i uke 14. Anbefaler deg og ta innvendig UL hos legen din eller hos gyn. Det gjorde jeg og det var deilig og se den lille og hjerte som slo så det susa:-D
mars09+aug11? Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 jeg hørte fosterlyd i uke 13. men legen sa da at det ikke var alle som hørte det så tidlig engang, men hvis jeg var heldig så. =) så kanskje du får høre det neste gang du er hos legen. jeg var og på invendig ul hos jordmor pga blødninger, og det var kjempedeilig å se det lille hjertet slå ja=)
Fint_Lite Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Jeg var ca 12-13 uker da legen lyttet til fosterlyden, var litt vrien å finne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå