Gå til innhold

April: En aldri så liten oppdatering fra meg også..., før livet tar seg opp igjen!


MammaTil NoraOgEmmaOgSander

Anbefalte innlegg

Har ikke vært her inne på en gooooood stund nå, og ser at det har skjedd mye allerede!

 

Men først håper jeg alle har hatt en fin julefeiring, og har kommet inni nyttårsstemning siden det er nyttårsaften imorgen!!

 

Vi har det bra, alle sammen. Det er jo bare 23 dager til terminen, og jeg begynner å tenke en del på fødsel nå :-) Lurer veldig på når Sander (blir vel Sander han skal hete hvis ikke jordmoren tok helt feil på UL) har lyst å komme ut. Nora kom 8 dager før, og Emma dagen før termin. Og alle sier jo at 3. barn er som regel en luring, har og hørt om at fødsel nr. 3 ligner på fødsel nr. 1. I såfall kommer fødselen til å ta en stund siden det tok 30 timer med Nora! Ser ikke akkurat frem til det nei... Har ellers lagt på meg 11 kg nå, men veide jo 12 kg for mye fra starten så...

 

Dagene går ellers i ett. Selvom dagene er litt roligere nå, siden foreldrene mine er på besøk og passer på jentene og lager mat for oss :-) Er jo blitt kjempe svær og fått masse strekkemerker denne gangen. Så alt har blitt tungt og bekkenet er ikke god heller. Men jeg nærmer meg tross slutten og ser veldig frem til det :-)

 

En ting jeg tenker mye på er hvordan ting kommer til å bli med å ha 3 småbarn. Vi slitter med to allerede, og nå skal vi ha en til! Så til dere som har tre, hva er deres erfaring? Pia?

 

Jeg har kommet helt ut av telling av oss gravide her inne. Ser flere er blitt det nå... Jeg ønsker alle klubbmedlemene et riktig godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Godt nyttår til deg også - litt seint svar fra denne kanten :o) Koselig å se "gamle kjente" dukke opp sånn med jevne og ujevne mellomrom - kanskje vi blir å se litt mer til deg fremover? Håper du dukker opp med en aldri så liten fødselshistorie i alle fall, når det hele er vel overstått :o) Har selv en venninne som fikk baby forrige uke og selv om alt ble veldig dramatisk for henne (og jeg dermed forberedte meg på at ting ikke nødvendigvis går som man tror på forhånd - som om man vet hva man går til bare fordi man har gjort det før) er jeg selv også veldig klar for å bli kvitt denne magen og erstatte den med en baby!! Er kjempestor - lagt på meg drøyt 10kg til nå men veide også mye mer denne gangen enn jeg gjorde da jeg ble gravid forrige gang, så desto mer å ta av igjen, hehe. Men det er jeg optimist på - har allerede planen klar, med mindre babyen blir veldig annerledes enn sin storesøster :o)

 

Og gutt venter vi begge to! Det blir spennende. Veldig rart å venne seg til tanken siden jeg trodde vi var typisk jenteforeldre, men nå er det veldig koselig syns jeg. M er kjempeklar for Lillebror og kaller ham "min baby" allerede. Hun og pappaen skal gå på handletur sammen når jeg ligger på sykehuset og kjøpe smokk og bleier (en blå og en grønn smokk iflg M) så planen er klar, hehe. Og ikke minst spent på å se hvordan sjalusi takles, først av henne og deretter av oss. Prøvd å forberede henne på at alt ikek er like kult, men litt usikker på hvor mye hun skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra dere! Jeg har også hørt at nr tre er en luring, men hvordan vet jeg ikke! Jeg fikk hvertfall bedskjed av jordmora at jeg måtte komme med en gang det starta neste fødsel pga av siste gikk så fort.. Jeg som trodde tredje var tregere? Du må ha lykke til med fødselen og håper den ikke drar ut i det lange! :) Og så håper jeg også på at det kommer en fødselshistorie etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...