Gå til innhold

Dette med spekemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ikke spise noen ting? Salami, fårepølse, spekeskinke.... Virkelig INGENTING? Himmel.....

Kan ikke huske dette si sist jag var gravid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo, men det er ikke anbefalt. Siden det ikke er varmebehandlet.

Men jeg har det på pizza og sånn jeg. Passer på at det er godt gjennomstekt bare.

Mange som sier at frysing hjelper, men det tar dessverre ikke begge parasittene man må passe seg for.

Ellers kan du sjekke ut matportalen.no. Der står alt man trenger å vite:)

Skrevet

Alt er med måte:) Er forskjell på om du spiser dette hver eneste dag og gjerne flere ganger til dagen.

Imorgen skal vi ha koldtbord hos mamma med besteforeldrene mine, da serveres det røket laks, roastbiff og mere til, jeg skal ha en med laks og en med roastbiff:p Men etter imorgen blir det nok lenge til neste gang, er ikke noe jeg må ha. Hvis dette skulle vært farlig hadde jeg ikke vært 10 uker nå, for jeg spist masse av ting man liksom ikke skal ha føre jeg var klar over at jeg skulle ha barn:= kos dere med måte:d

Skrevet

Det er litt feil å tenke sånn. Klart risikoen for at du treffer infisert kjøtt er mindre om du spiser det sjeldent, men hvis du først spiser infisert kjøtt så spiller det ingen rolle om du tar en skive en gang eller om du spiser det hver dag.

Som oftest vil det går bra å spise det fordi det ikke forekommer så ofte at det er infisert, men man vet jo aldri. Kanskje er man uheldig å få det den ene gangen man spiser det. Så det er kanskje bedre å ikke ta sjangsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...