Gå til innhold

Min kjappe fødsel :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

26.12 ble snuppa vår født, 13 dager før termin.

Hadde litt blod/slim på morgenen, så tenkte at her kommer det til å skje ting. Sa til bf at jeg trodde det var på tide, men han trodde ikke det kom til å bli noe, så han dro på fest.

 

Utover dagen fikk jeg murringer i magen, og rundt midnatt fant jeg ut at jeg ville ha en sjekk så jeg ringte føden. Da var det 1-2 cm åpning bare og de mente at dette kunne ta mange mange timer - kanskje dager. Så da reiste jeg hjem og sov et par timer. Våknet etterhvert av at jeg hadde mye sterkere smerter og ble litt urolig. Ringte føden på nytt og vi ble enige om at jeg skulle komme inn for ny sjekk. Siden jeg var alene og følte meg oppegående, så tok jeg bilen og dro. Heldigvis bor jeg kun 5-7 min. fra sykehuset. Da jeg kom dit måtte jeg på do, så satte meg til. Hadde da sterke rier med ca. et minutts mellomrom. Plutselig kjente jeg at det begynte å presse.. Barnepleieren sa at jeg burde komme meg av toalettet og opp på benken, men jeg nektet - for jeg hadde jo ikke tørket meg! Hehe.. Men hun mente at det var ikke noe og tenke på, så jeg la meg. Da så de hodet. De trillet kjapt inn på ei fødestue og et kvarter etterpå var jenta født.

 

Hadde aldri trodd det skulle skje så fort da! Hadde heller ikke trodd at jeg skulle kjøre selv til sykehuset alene og føde mens faren var på fylla... men men.. sånn ble det.

 

I ettertid er jeg glad jeg var alene, synes det ble en veldig artig opplevelse egentlig. Det var ikke uoverkommelig vondt heller. Så nå koser vi oss bare og prøver å bli kjent.

 

Lykke til alle som står for tur :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye... men eg må si det at viss det hadde vert min mann hadde eg kasta han på dør.. eg syns at dem bør fanken meg holde seg heime når fødselen er rundt hjørnet... dårleg gjort av mannen din og ikke ta ansvar.. håper han kommer til å angre på det hele livet. unnskyld viss eg virka litt stygg nå, men klarte ikke å la være og si hva eg mente.. kos dere masse videre

Skrevet

Gratulerer med litjpia! :)

 

Du har søren meg litt av en historie å fortelle - kjøre selv til Føden da! :o

 

Kos dere masse i barseltida! :)

Skrevet

jeg er ok enig i det. mannen min hadde fått "skilsmissa i posten" som dem sier. men på den andre siden. det er ikke du som skal si til barnet at, nei beklager, jeg valgte heller å feste jeg...

 

men gratulerer sååå masse med den lille og håper dere får kost dere kjempe masse.

Skrevet

Må bare få sagt at jeg ikke er sammen med bf da, så jeg kan ikke legge meg opp i hans prioriteringer. Men må jo si jeg er utrolig skuffet, for han har jo pratet og pratet om at han kommer til å stille opp og bla bla bla.. og han ville jo gjerne være med på fødsel. Men tydeligvis er fylla viktigere enn barnet når hun endelig skulle komme! I dag er hun 5 dager gammel, og han var på fylla når hun ble født, han var på fylla i går - og han dro jaggu ut og drakk i kveld også. Dette til tross for at han satt og gråt på sykehuset og sa at han angret på at han dro ut og at han ikke skulle drikke mer i år og bla bla..

 

Så her sitter vi, minisnuppa på ni - lille mini og jeg.

Skrevet

du er tøff og sterk:) kjempe bra jobba...for en tosk til bf...dere har det mye betre uten han..du hørest ut som du klarer deg veldig bra...lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...