Tuddilidu Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Var hos jordmor. jm var redd det var seteleie. Så vi ble sendt til UL for å sjekke. Og babyen ligger i hodeleie med hodet festet. Men de sa at babyen var litt liten. Trodde han skulle være 3000 g når han kom. Alt var fint, men jeg må til ny sjekk om 10 dager. Jeg ligger helt perfekt på kurven, så det var tilfeldig at de fant det ut siden jeg var til UL ang leie. Er 37+1 i dag. Huff! Ble litt bekymret jeg. Flere som meg? Og pleier UL ang vekst å stemme helt eksakt?
Minamariamamma Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 har opplevd det ja..min lille var akkurat over 2000gram da hun ble født...de satte fødselen i gang i uke 37 og de opppdaget den dårlige veksten i uke 36. det var fordi jeg hadde fått infarkt i morkaka ..men jeg fikk god oppfølging og hjelp...tror at UL veksten stemte ..tok jo UL hver dag i en uke......siden jeg var innlagt på obseravsjonen i 1 uke før fødselen fordi vi bor 12 mil unna sykehuset.,,,jeg tror legene vet hva de driver med det gjorde de iallefall med meg og selv om vår lille datter var liten og det fulgte med en del styr i barseltiden, som at hun måtte ha vitaminer ,jern.tran ol..hver dag til hun var 8uker og at kroppstemperaturen ikke måtte bli under 36,5grader pga fallende bludsukker de første dagene...så gikk det veldig bra med henne og hun er helt normal og meget oppegående og kvikk ,det har hun alltid vært Fremdeles er hun litt liten av vekst men det går rette veien sier legene..og hun er den mest populære leke kameretaen på barnehagen sier de som jobber der..... Men er gutten din ca 3000 tro jeg ikke du trenger å bekymre deg ...de har peiling. på sykehuset og ville ikke ventet i 10 dager om det var alvorlig.det tror iallefall jeg. mitt første barn var 3300 gr. og aldri snakk om at han var liten.
Giinaღ Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Da jeg tilfeldigvis var på ul for å se om morkaka fortsatt lå foran oppdaget de at magen til gutten er litt liten i forhold til "normalen", så derfor får jeg oppfølging med ultralyd hver 14. dag. Har vært tilbake en gang. Da var han vokst, men fortsatt litt lite så jeg skal tilbake nå til fredag også. Er spennende. Vet ikke hva de gjør dersom veksten stopper opp. Det sa de faktisk ingenting om heller. Ble med det samme litt engstelig selv, men jordmora mente at det ikke er noe å tenke på nå sålenge fødselen er så nære. Er forresten 37 uker i dag OM UL ang vekst stemmer helt eksakt vet jeg ikke, men jeg tipper at det av og til kan være vanskelig å få tatt helt eksakte mål. Uansett sjekker de helt sikkert nøye om hvordan gjennomstrømningen til morkaka er. Dersom denne svikter setter de igang fødselen. SNakket med jordmor i dag og hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg for dette iallefall. Lykke til. Ikke lenge igjen nå !!!
Bevind *har født*:) Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 I mitt forrige svangerskap sluttet magen til jenta å vokse rundt uke 34-35 pga infarkt i morkaka. Jeg var på UL x antall ganger før fødselen for å følge med på veksten og ifølge UL skulle hun ha vært ca 3500 g når hun ble født 4 dager før termin,men hun var bare 2645 g! Så nei, det trenger absolutt ikke å stemme med vekstestimeringen de gjør med UL, de sier selv at det kan variere med 200 g +/-,men hos meg var det altså over 800 g.... Men de følger deg nok fint opp,og 3000 g ved termin er absolutt ikke ille:)
Tuddilidu Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2008 Takk for svar! :-) Godt å høre ar det er flere og at det går bra med dere! Synes det er litt lenge å vente hele ti dager, men de vet vel hva de gjør. Man blir jo så engstelig! Men ikke lenge igjen. Lykke til dere også! :-)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 jeg fikk også beskjed om at tulla var lita. fikk time ca 5 uker etter på så jeg skal nå i januar. men dem sa hun var 10 % under. men vekten i fht. her i barnim. så er hun jo stor...hun veide 1600 i uke 32.. og her sto det at hun skulle være rundt 12-1400..? skjønner ikke så masse av det. men nå har hun jo også en annsyste i hodet som ikke var blitt mindre.. man blir litt bekymret, det må jeg si selv om at dette er 4. mann så føler jeg meg helt fersk..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå