Gå til innhold

P-piller midt i prøverperioden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei,

Flere ganger har jeg lest om slitere som har gått på p-piller en måned eller to, midt i prøverperioden, og så blitt gravide. Jeg vet at eggene mine er dårlige, men vurderer dette, da jeg tenker at jeg sikkert ikke har noe å tape på det. Da jeg sluttet på p-pillene, i mai, hadde jeg to normale sykluser med el på dag 14 og mensen på dag 27 og 28, ingen spotting og ikke noe tull. Det var, ironisk nok, de pp'ene vi ikke prøvde. Jeg har jo ingen aning om hvordan dette vil virke inn på mitt høye FSH-nivå, men vurderer, som sagt, å prøve. Noen andre som har hørt om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om det, men tror ikke selv jeg ville gjort det. Alt for redd for at det bare ville rote til hormonene mine enda mer.. Men det er meg da;)

Skrevet

NEI kjære deg ikke rot med hormoner.dette kan fakisk medføre at du ikke blir gravid.jeg vet at flere har begynt med p piller i tre til fire mnd for så å prøve å bli gravide.hvis du har gått på pergo kur så vet jeg at det er mange da som blir gravide.grunnen til det er kansje at kroppen og sinnet slapper av ,for da kan vi tenke at denne mnd skjer det ingenting.men det er akkurat det det kan gjøre så ikke ødlegg for deg selv.nå virket jeg streng å det var ikke meningen men jeg mente det bare godt.lykke ti og GODT NYTT ÅR

Skrevet

Sambo har foreslått det siden vi har mange venner som har gått på en smell etter å ha glemt p-piller, men jeg tror nok ikke det ;) Er redd for å lage rot i syklusene selv om mensen alltid har vært regelmessig rett etter p-pille-slutt. Men; en venninne av meg havnet på legevakta pga sterke magesmerter etter at hun sluttet med p-pillen, hun fikk beskjed om at hun hadde tidenes eggløsning, en hel drøss som løsnet samtidig eller noe sånt. Tror de kalte det eggrasing, hadde jo kanskje ikke vært så dumt med en liten eggrasing nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...