Gjest Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Funker de sammen liksom? Legen har ikke sagt noe om det, og jeg tar fortsatt bare en liten dose. Men på pakken står det at jeg skal samråde meg med legen ved bruk av antideprissiva og alkohol sammen. Men hva kan skje da? Er det det at man blir fortere full? Jeg drakk på julaften og ble temmelig vekke etter bare ett glass vin, så turte jeg liksom ikke å drikke mer etter det da. Kan det ha vært pga medisinene eller fordi jeg ikke spiser så mye? Er jo ikke så altfor ofte ute lengre heller.. Men lurer veldig på hvorfor jeg ble så svimmel på julaften! Jeg skjønner at jeg ikke burde drikke i morgen da, vurderer hvertfall å skippe det, men pappa har allerede kjøpt vin og cider til bare meg, og de skal ta gutten for meg i morgen siden jeg har mast så lenge om nyttårsaften, de forventer liksom at jeg skal drikke. Og jeg har ingen unnskyldninger for hvorfor jeg ikke skal drikke i morgen. Hadde jeg gått på penicilin hadde de fått vite det med en gang, vi bor jo sammen! Hadde jeg bare plutselig takket nei hadde de nok trodd jeg var gravid igjen og løpt etter kjæresten min! Ble plutselig litt stresset nå, har ikke tenkt på det før, hva gjør jeg?
Trollemor og snuppa! Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Det er ikke sånn at du ikke kan drikke, men det kan være at du ikke tåler like mye som før, får blackout, at alkoholen virker på en annen måte.. De sier vel helst at du bare må prøve deg frem, men jeg ville tatt det ganske kuli... Hvis du vil ha et sikkert svar kan du jo ringe legevakta! )
alvis Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Du kan forsterke dosen av antidepressive ved bruk av alkohol. Du kan jo gå inn på felleskatalogen.no og se om det står noe eller så kan du ringe legevakten eller legen din og høre. Man skal ikke tulle med medikament og alkohol. Men det kan godt hende at det du bruker går fint sammen med alkohol. Bare sjekk det opp.
fredkris Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Jeg ble ganske rar selv når jeg blandet det. Ble svimmel og rar som du beskriver, noen ganger ble jeg plutselig full. Ta det med ro og kjenn etter hvordan du føler deg. Jeg kuttet ikke ut alkohol, men passet mer på. Gikk på Cipralex.
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Ok. Jeg går på Sertralin Teva. Jeg får late som om jeg drikker litt da i hvertfall;) Drikke seint og kjenne godt etter og håpe alt går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå