Gå til innhold

hvordan klare og holde seg unna godteri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste måten å holde seg unna godteri er å ikke ha det i hus.

Ellers kan jeg anbefale Chrom tabletter (helsekost) og mango! Det tar søtsuget. Gudd løkk (om du trenger det), hvis ikke så håper jeg det er noe ordentlig digg du spiser....! :P

Skrevet

takk for svar :)

spiser noe veldig godt.... men alt må ut av hus etter nyttår!

Være sterk ;:)

Skrevet

Ta deg en kur med krom pinkolat (Helsekost)! Eplecidereddik skal også hjelpe.. Det å spise søtt er mye en vanesak - gi deg selv noen dager uten, og søtsuget begynner å avta! Spis andre ting dersom du er fysen! Bacongull (uten karbohydrater), gulrøtter, blomkål med dipp osv.

Skrevet

jeg har en boks ekstra i skuffen, jeg ser derfor den først og kommer på at jeg kan heller ta en tyggis.... men hjelper ikke så veldig lenge da..... ;o)

Skrevet

Hmmmm gode råd, skal dra innom helsekosten rett over nyttår!

Ikke det at jeg er noe tjukk eller noe men jeg vil begynne og leve sundt.... Vil ha god helse!

Og når jeg spiser sikkert en pose potetgull om dagen kan det ikke være sunt :(

Usj ser jeg har noe popcorn i skapet, er jo log og kose seg.... Siste dag i 09 og frusterte fruer og syk.... Ja da unner jeg meg det!

Skrevet

Trening også regulerer blodsukkeret og stabiliserer matlysta! Spis nøtter, og mørk sjokolade er jo sunt!!

Skrevet

Oi har jeg gått glipp av et år???? hehe

Svar på spørsmålet: Det går ikke :-P Jo da, ikke ha det i hus og være beinhard. Jeg klarte det en gang (mimre-mimre) gikk ned 3 kg første uka!

Når man først har kutta ut så får man ikke så veldig lyst på heller, men sprekker man, så er det gjort. Gjett hva jeg gjorde......hehe

Men holdt meg på den vekta lenge. Nå er jeg til og med 3 kg lettere :-)

Skrevet

Du kan pusse tennene eller ta en tyggis; mentholsmaken gjør at man ikke fyser så veldig..

Jeg har en liten kurv med ymse sukkerfrie produkter; tyggis, pastiller osv. Den hjelper litt når suget kommer. Som oftest så er det rett etter middag, leste en artikkel av en ernæringsekspert på aftenposten's din mat som sa at man burde gjenninnføre dessert; dvs frukt med kanskje litt vanilje kesam eller joggert naturell tilsatt litt vanilje.

Du kan også ha en bolle med frukt stående lett tilgjengelig f.eks på salongbordet eller lignende. Ha ting du liker; druer, klementiner, banan osv. Kanskje litt nøtter også; mandler, hasselnøtter er kjempefint!

Hvis du har godis i hus, legg det slik at du må ha en stol for å nå opp eller noe som gjør at du må anstrenge deg litt ekstra. Det gjør at frukten som er rett foran deg er enklere enn det å hente en stol, klatre opp, ta ut snop, sette vekk stol osv :)

Små skritt er tingen tror jeg; en ting er å vende til kroppen, en helt annen er å vende til hodet... Jeg forsøker å si til hodet mitt at Sarah Bernard er farlige saker heheheh

Skrevet

Metode 1: La være å kjøpe

Metode 2: erstatt suget med andre sunne ting

Metode nr 3: kjøp inn MYE og spis til du direkte spyr av det, da går det lenge til neste gang du fristes ;-))))

Skrevet

Flere nevner tyggis her, og det er ikke smart å spise hvis man vil gå ned i vekt, fordi man trigger en sultfølelse av å tygge tyggis. Da settes nemlig fordøyelsessystemet i gang fordi kroppen tror det kommer mat, det galleblæren tømmer seg i magesekken, men siden det ikke kommer mat dit, blir man sulten.

Mål i 2009: minus 12 kg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...