Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 jeg sitter å vurderer å slutte å amme min 2 uker gamle datter. Har fått sopp på begge brystene, å klarer ikke amme på høgre sida nå, ikke sjangs(den som er verst) satt å gråt da eg ammet på den venstre sida, kvir meg til hver gang hun våkner for da vil hun ha mat. vært hos lege å fått en krem så håper det hjelper, for blir utslitt, vært så sprengt de siste dagene, for har ikke villet amme på høgre bryst. har fått låne en elektrisk brystpumpe, det går dersom eg biter tennene godt sammen. for eg må j nesten lette litt på trykket. men eg vet ikke om eg klarer å fortsette å amme etterpå, trenger litt råd?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Hvis du ikke skal miste melken, må du i alle fall pumpe for å holde produksjonen oppe. Gjør det du føler er best for deg! Har du prøvd alt du klarer, og det forsatt ikke fungerer, vel... Man MÅ ikke amme for enher pris. Selvfølgelig er det best for barnet, men som helsesøster sa til meg... Når tårene renner mer enn melka, kan man begynne å vurdere om det er verdt det. Du finner nok ut av det ) Hilsen fra en lykkelig flaske mamma.
Tonen Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Huff, stakkars deg! Jeg har ingen konkrete råd å gi deg men syns du skal ringe en ammehjelper. www.ammehjelpen.no. Du kan også sende mail og lese endel på nettsidene. Amming er veldig praktisk og godt når det fungerer, så prøv å ikke gi opp før du er nødt.. Dersom du mister produksjonen nå pga lite amming så kan du få den opp igjen. Ammehjelpen kan helt sikkert gi deg gode råd.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 bet tennen sammen og fortsatte å amme, ammet et par dager kun på venstre bryst og pumpet på høgre. så har litt lite melk til snuppa nå, har nok om natten og morningen, men utover dagen får hun en flaske eller 2, er da bare snakk om at hun drikker 25 ml, men hun skriker besett og roer seg etter hun har fått den flaska.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå