Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Blir litt allergisk i disse juletider, særlig når vi er på besøk hos folk som har juletre og julestjerner (altså planten julestjerne) i hus. Selvfølgelig kan vi velge å være hjemme, men ikke artig å isolere seg helt jula. Jeg har Cetirizin hjemme, men har ikke brukt allergimedisin til nå pga av at jeg er gravid. Det står på pakningsvedlegget at det har blitt gjort lite forskning, men den forskningen som har blitt gjort har vist ingen skade på fosteret. Så det frarådes altså ikke. Noen som har erfaring med graviditet og allergi? Bruker dere allergimedisin innimellom?
Alba44 Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Jeg brukte ingenting. Ble frarådet det av legen og ville ikke ta noen sjanser. Det som var litt rart var at jeg har ikke vært så lite plaget siden jeg var barn som den våren( mest pollenallergi) jeg gikk gravid =)
tasah Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Jeg bruker også Cetirizin til vanlig, men nå som jeg er gravid bruker jeg Polaramin. Dette etter råd fra lege. Nå har jeg kraftig allergi så må ta tablett hver dag, det beste er nok å klare seg uten
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2008 Takk for svar, damer! Det beste er nok å klare seg uten ja, jeg har holdt ut til nå ). Blir spennende å se hvordan det går når pollensesongen setter inn for fullt. Jeg venter barn i mai, og juni og juli er de verste månedene i året for min del. Når man ammer skal man ihvertfall ikke ta allergimedisin, vet jeg. Gikk bra forrige gang jeg ammet, krysser fingrene for at sommeren blir å holde ut også denne gangen...
tasah Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Jeg brukte allergimedisin forrige gang jeg ammet, men husker ikke i farten hva den het... Ikke Polaramin og ikke Cetirizin, men klarer ikke å huske. Men den var ok under amming da (er 3 år siden), mulig det har endret seg nå, men sjekk med legen din, det kommer stadig noe nytt. Hadde ikke klart våren uten medisin så for meg med termin i april så har jeg ikke noe valg dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå