monika 3+1 i magen:) Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 jeg var hos jordmor i dag, uke 37, og fikk time til kontroll igjen der neste fredag, altså 9 januar, da er jeg nesten 39 uker. jeg spurte henne om stripping og sånn, og da sa hun at hun kunne gjøre det neste kontroll visst jeg ville, siden jeg er ganske moden og har en 1-2cm åpning. men hun sa også at stripping ikke kunne føre til noe annet enn maserier som ikke gjorde noe annet enn at de var vonde, og at noen ganger var det ikke sikkert at en merket noe som helst, og til slutt at noen ganger kunne det resultere i rier... så, hva er deres erfaring?? ble det fart i sakene, eller var det bare plagsomt og vondt??
Stratos med 3 barn Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 For min del var det bare tull
plastblomst♀♂♂ Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Hva er stripping? Er det det samme som å bli tøyd?
*Udon'tKnowMe* Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Bare tull for min del og.. hjalp ikke i det hele tatt...
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Jeg ble strippet 1uke på overtid og hadde 2cm åpning! Det hjalp ingenting og var veldig ubehagelig. Hadde bødninger og vondt underliv resten av dagen! Måtte tilbake for å sette igang fødselen 11dager på overtid!
*Udon'tKnowMe* Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Det var forresten ikke vondt.. bare herslig..
monika 3+1 i magen:) Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2008 stripping er (som jordmor fortalte meg i dag) at du har fks en appelsin, og lager ett lite hull i skallet, så stikker du fingeren inn og løsner liksom skallet fra selve appelsinen, liksom drar fingeren rundt sånn at skallet på en måte er løst rundt.. sånn gjør hun på en måte.. putter fingeren inn i åpningen i livmorhalsen, og løsner liksom rundt fostersekken og livmorhalsen... å bli tøyd er vel at jormor river å sliter litt i åpningen slik at det blir større åpning tenker jeg..
olla Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 Legen gjorde det på meg 8 dager over termin. Kjente nesten ikke noe. Var der kl 13, kjente litt maserier kl 16, riene ble sterker utover kvelden, reiste på sykehuset kl 01, og fødte kl 05, førstemann, så var godt fornøyd med det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå