monika 3+1 i magen:) Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 jeg var hos jordmor i dag, uke 37, og fikk time til kontroll igjen der neste fredag, altså 9 januar, da er jeg nesten 39 uker. jeg spurte henne om stripping og sånn, og da sa hun at hun kunne gjøre det neste kontroll visst jeg ville, siden jeg er ganske moden og har en 1-2cm åpning. men hun sa også at stripping ikke kunne føre til noe annet enn maserier som ikke gjorde noe annet enn at de var vonde, og at noen ganger var det ikke sikkert at en merket noe som helst, og til slutt at noen ganger kunne det resultere i rier... så, hva er deres erfaring?? ble det fart i sakene, eller var det bare plagsomt og vondt??
alexmommytobe Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 hei! jeg er 39 uker i dag og var hos legen i morges. fikk beskjed om at jeg har 2cm aapning. legen sa han kunne strippe meg om jeg ville og vi sa oss enig i at det var verdt et forsok. etter dette begynte jeg aa ha rier hver 8. min og etter hvert helt ned i hvert 4-5 min. vi ringte foden og lurte paa om vi skulle komme inn eller vente litt lenger... fikk beskjed om aa ta meg en varm dusj og se ting litt an. om det virkelig er noe paa gang skulle den varme dusjen gjore riene hardere og vi kunne komme inn. men om det bare er maserier ville den varme dusjen gjore det omvendte.. hos meg stoppet riene nesten opp og jeg fikk meg litt sovn. naa et par timer seinere har jeg lette rier, men ikke noe i nerheten av det det var tidligere i dag... saa naa bare venter vi! dette er min erfaring saa langt..
Attekattenoa Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Jeg ble strippet 9 dager før termin, hadde da knappe 2 cm åpning. Jeg merket ikke noe spes etterpå. Kanskje litt murringer men det var jeg så vant til så tenkte ikke noe over det Jeg sov som en stein den natten (etter å ha tatt et bad og 2 paracet etter råd fra jordmor) og på mårra'n pangstartet fødselen (rier). 2 timer senere var lillegutt født!!. Så for meg gjorde stripping virkelig susen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå