Gå til innhold

Hva leser du akkurat nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp lest Hannah (kiosk litteratur). Ellers holder jeg på med skolebøker:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, nå har jeg anbefalt "Good Omens" av Terry Pratchett & Neil Gaiman over en så lav sko her inne at jeg likegodt satte igang med å lese den en gang til selv! :P

Skrevet

Jeg leser "Egypteren Sinuhe" av Mika Waltari, en bok jeg fikk til jul. Ganske god til nå!

Ellers har jeg nettopp lest "Good omens" etter anbefaling fra magrat :-) Og den var kjempegod!

Skrevet

Ble jo pushet til å lese Good omens av Magrat,er nå halveis og koser meg masse med den:)

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Den blinde mannen i Sevilla av Robert Wilson.

Hva er good omens?? aldri hørt om.... noen som vil fortelle hva det dreier seg om?? :)

Skrevet

Leser Sara Blædel`s aldrig mere fri...dansk krim:)er akkurat ferdig med tyskerungen av Camilla Lackberg...anbefaler alle hennes bøker!!går mest i krim her!!

Skrevet

Leste akkurat Shantaram. Kjempe bok både når det gjelder størrelse og innhold.

• 3 uker senere...
Skrevet

Skjønnlitteratur: «Et landskap av umulige lengsler» av Anuradha Roy - Fantastisk fin bok!

Ellers: «The new Contented Little Baby book: The secret to calm and confident parenting» av Gina Ford. Dette er en bok jeg virkelig anbefaler til alle som sliter med å få babyen inn i en sunn rutine. Jeg har ikke lest nok til å begynne innføringen av rutinen, men ut fra det jeg har lest hittil er dette noe jeg virkelig vil prøve!

• 1 måned senere...
Skrevet

Akkurat no held eg på med to bøker. "Vindens Skygge" av Carlos Ruin Zafon og "Skunrimgstimen" av Johan Theorin

Skrevet

Nå leser jeg "Sovereign" av C.J. Samsom. Det er vel 3. eller 4. boken i serien om Matthew Shardlake som er advokat i England under Henry 8.

Nettopp begynt så det er litt tidlig å si noe om hvorvidt den er bra eller ikke.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har nettopp begynt på La meg synge deg stille sanger. Har bare kommet til side 50, men den er bra så langt. Tror den har potensiale til å bli en veldig bra bok.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har nettopp lest "Saras nøkkel" av Tatiana de Rosnay, og er såvidt begynt på "Englenes spill" av Carlos Ruis Zafon

Skrevet

For øyeblikket er jeg iferd med å avslutte "Runemarks" av Joanne Harris (Chocolat). Hennes første fantasy-roman inneholder mye norrøn mytologi. Spennende og interessant, men kanskje ikke helt min smak. Men så er det vel egentlig en ungdomsbok..

Skrevet

Bandbiografi om Turboneger. Møkkaband, frastøtende medlemmer, dritmusikk, men bra bio.

Skrevet

"Saman er ein mindre aleine", av Anna Gevalda. Tror at den kan bli ganske bra selv om jeg må lese nynorsk.....:)

Skrevet

Det skal visst være en vakker bok!

Skrevet

Nå er jeg ferdig med Good Omens for lengst (se toppen av lista), og har noe motvillig gitt meg i kast med "Menn som hater kvinner" av Stieg Larsson. (Var den eneste boka svigers hadde som virka interessant, var der på ferie og jeg hadde glemt å ta med reservebok..)

Jeg får automatisk fordommer mot bøker når alle kjipingene jeg kjenner liker de, og når de i tillegg hausses opp i media, ooooog når det i tillegg er krim.. men jeg ble positivt overraska! Jeg liker det langsomme tempoet, og gleder meg til leggetid hver kveld for da kan jeg lese litt til :)

• 3 uker senere...
Skrevet

holder på med ukens donald sammen med 3åringen =)

Skrevet

Holder på med "Snømannen" av Jo Nesbø. Bra hittil :-).

Forrige boka jeg leste var "Øya" av Victoria Hislop. Anbefales!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har så vidt åpnet "Thus spoke Gallileo". Det er vel i grunnen nesten en fagbok, men skrevet slik at den like gjerne kan være interessant for folk som bare er nysgjerrige på Gallileo Gallileis liv og virke. Teksten tar for seg hans originale verker som har overlevd, men ikke bare hans aller mest kjente verker om fysikken. Hvert kapittel har en oversettelse av hans eget arbeide og forklaringer/diskusjon. Det virker bra men er selvfølgelig ikke like lettlest som Hannah bøkene ;-) (som jeg faktisk synes er vedlig bra til kiosk litteratur å være)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Leser naa en bok som heter "Pillars of the world" eller noe. Nettopp begynt med den saa husker ikke helt... Foer det leste jeg en bok av James Patterson

Skrevet

Nettopp ferdig med Doomsday key av James Rollins, som de andre bøkene hans må de tas for det de er, reinspikka fantasi og "actioneventyr". En lettlest bok på sengekanten, men leser den ikke om igjen med det første. Usikker på hva jeg skal starte på nå, har lest faglitteratur på toget, men orker ikke lese det på senga. Kanskje på tide å lese Good omens på nytt?! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

"Øya" av Victoria Hislop. Kan som SkjønnesteLinus anbefale den ja:-). Morsom den lenger her oppe med henne som leser Donald med barnet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...