mamma-endeleg Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Fikk nettop vite at min jordmor er sykmeldt på ubestemt tid (skulle på kontroll å på mangdag). Dette er mitt barn nr 2, så har bare vært 2 ganger på kontroll (1 gang lege + 1 gang jordmor). Nå føler jeg meg veldig tilsidesatt, skal man ikke få tett oppfølging de siste ukene, er nå i uke 32? Hvor mange kontroller har dere nå på slutten?
Elin snart mamma til 3 Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 etter hva jeg fikk vite skal man ikke ha kontroll hver uke før man er på overtid å den siste md er det hver 2 uke. før det er det som vanlig med 1 gang i md
molla81 Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 jeg er også i uke 32, og skal ha en kontroll nå om noe dager. så skal jeg til legen om en mnd igjen, før jeg skulle begynne med oftere kontroller den siste mnd. da kunne jeg velge mellom hver eller annenhver uke. du nå nesten kreve å få se ei anna jordmor da? eller gå til fastlegen din?? er jo sikkert litt opp til hver enkelt hvor mye oppfølging man trenger, men det er jo ikke din feil at ho er sykemld. jeg er hvertfall glad for de kontrollene som er, greit å få høre at alt er bra.. litt nervøs førstegangs jeg sjønner du.... ha ha når har du termin forresten??
Babyønske �� Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Dette skjedde med meg også. Bare at jeg var i uke 24 da min jordmor ble sykmeldt. Jeg hadde da ikke hatt kontroll siden uke 12. Fikk beskjed om å ta kontakt med legen min for videre kontroller der. Mitt "problem"(frivillig) var at legen min hadde jeg 2 1/2 time unna. Jeg ringte nabokommunen og fikk komme til jordmor der. Var der 2 ganger, så hadde hun ikke kapasitet lenger, måtte selvsagt prioritere de som hørte til kommunen. Så da hadde jeg ikke noe annet valg enn å bytte lege, heldigvis var legesituasjonen i kommunen min endret, så jeg fikk nå mulighet til å ta en lege jeg ville ha(det var det ikke før). Så nå siste mnd har jeg kun gått til lege. Har hatt 3 kontroller siste mnd, har termin på fredag, og har en time da om ikke noe er skjedd. Tror nok ikke man har krav på hverken det ene eller det andre, det er jo frivillig om man vil gå til lege eller jordmor
mamma-endeleg Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2008 Skal ta kontakt med legen min på fredag og få time. Selv om jeg er 2.gangs vil jeg ha oppfølginger og kontroller slik at jeg får sjekket at alt er ok. Takk til alle som svarte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå