Spanskeflua Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Fikk plutselig tilsendt noe i posten som viste seg å være et resultat av at noen hadde misbrukt fødsels - og personnummeret mitt. Heldigvis hadde selgeren på butikken ikke levert ut varen (dyyyyyr vare) uten framvising av ID, noe kjøperen ikke hadde. Skriver ikke så mange detaljer her i tilfelle noen kan kjenne dette igjen, men dette er noe å være OBS på. Personnummeret står faktisk på førerkortet, visakortet, vognkortet (del2), og på mange andre steder man ikke tenker helt over. I mitt tilfelle hadde vedkommende sett mitt nummer på et slikt sted, og tydeligvis memorert det=( Den vanvittige snøballen jeg måtte rulle var utrolig tidkrevende, sperring av bankkonto, sperring på alle kredittselskaper, posten (så ingen kan endre min adresse), folkeregister osv osv. Tok meg mange dager med arbeid, for ikke å snakke om usikkerheten som følger av noe slikt. SÅ DERFOR: Pass uhyggelig godt på at ingen får innsyn på noe slikt hos dere!!!
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 En annen ting du bør gjøre, og som du sikkert har gjort er å anmelde det... for hvis det da kommer opp igjen at noen har handlet på ditt personnr og det ikke er registrert at noen har gjort det tidligere hos politiet så kan du ende med å måtte betale... Så anmeld det.... Gubben fikk brått regning han fra et kreditt selskap om at han hadde kjøpt tv og masse slikt hos en el-butikk i oslo og han hadde jo ikke noe av dette... De hadde fått tak i passet hans, som han hadde levert inn til politiet fordi det var gått ut på dato! Så de får tak i disse person nr på de rareste måtene... Men han anmeldte det, og politiet sjekket at han faktsk hadde levert inn passet.... Og det ble full etterforsking. men vi måtte ikke betale noe, for videoen viste jo at det ikke var mann min! Men det skummelt og man må passe på! Man må også passe på hvis det står noen nærme deg når du skal betale med kort eller ta ut penger i minibanken!!
Spanskeflua Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2008 Joda det ble anmeldt samme kvelden som vi fant det ut. Det værste (eller beste) er at vi vet hvem som har gjort det. De hadde etterlatt seg ting som gjorde at vi selv klarte å finne ut hvem de var. Ikke de skarpeste knivene i skuffen for å si det sånn...det jeg frykter mest er at de selger personnummeret mitt til noen som er mer utspekulerte - jeg frykter ikke å tape penger eller noe, for alle krav ol. blir stoppet med en anmeldelse, men det er alt arbeidet og fortvilelsen som følger med...=(
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Skjønner jeg godt! Er ikke noe morsomt å må drive å rydde opp etter at noen har laget trøbbel for enn
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Så litt av en dokumentar om folk som ble frastjålet identiteten sin, altså at noen levde som dem - hørtes grusomt ut! Godt at det ordnet seg for dere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå