Gå til innhold

Noen med gode tips ang laaaaaaaange flyturer med en ettåring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKal ut å farte i morra natt, og gruer meg som en hund til hvordan ettåringen kommer til å takle det... har tatt med baby mat, reisesyketabletter (både til nugravide meg og henne:P) nesedråper til henne og har holdt litt på amminga ( forhåpentligvis utlignes trykket i ørene smertefritt..) noe annet jeg bør tenke på?? vanskelig å ta med masse leker, for det må være stort med masse lyd og lys, blir nok et irritasjonsmomment for mange, og hun har ikke ro i rævva for fem flate øre... GRUER MEG!=p..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at du får GODT med søvn selv slik at du er godt uthvilt selv!! Jeg hadde selv med min datter da hun var 11 mnd på togtur fra oslo-bodø. Det ble en laaaaang tur fordi hun ikke ville sove..Jeg var da glad for å være uthvilt selv og ha bøttevis med tolmodighet og ro..Det ble en del skriking og byssing og sure blikk, men jeg hevet meg over det.

....Men din tur blir sikkert mye bedre! Ønsker dere ne god tur og at minstemann sover, spiser og har det bra!

Skrevet

Vill bare ønske deg lykke til. I høst fløy jeg 4,5 time til tyrkia med lille snuppa på 6månder. Det gjør jeg IKKE engang til.... Har hun eget sete eller skal hun sitte på fanget ditt?

Gi henne noe å drikke i det dere tar av å lander,så slipper dere trykk i ørene. Eventuelt kan du gi henne smokken...

Skrevet

UFFDA...=( skal fly i 24 timer hver vei, med til sammen 4 mellomlandinger vi da, skal til australia.... GUD jeg gruer meg... men takk for svar jenter... får bare ståsette meg, og håpe den jævla kvalmen holder seg unna, trenger ikke den i tilegg liksom....!=(

Skrevet

glemte å svare på dette ja, skal ha henne på fanget, men hun har 4 fang og bytte på + seng foran i flyet da, så håper iallefall det går greit=S

Skrevet

Jeg får sikker mye pepper for dette men du kan jo spørre legen om du kan få noe mildt beroligene kanskje?

Man blir jo litt sløv av reisesyketabbletter så kan hende det hjelper deg litt:-)

Nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg kanskje skremte deg litt. Det gikk egentlig ganske bra med oss... Men jeg ønsker ikke gjøre det igjen!!!

Skrevet

ikke noe å ha dårlig samvittighet for, hehe, vil være forberedt på alt jeg... skal snakke med legen i morra jeg, skal deit da på kontroll, se om han kan anbefale noe...=) får krysse fingrene for oss=)=P

Skrevet

krysser fingre å tær får deg!!!!!!!!!!!1 lykke til:-)

Skrevet

takk det trenger jeg/vi....!=) GODT NYTTÅR!

Skrevet

Jeg dro til Los Angeles når min eldste sønn var 11 mnd, 3 mellomlandinger.. da var jeg også 9 uker på vei med nummer 2..

Hadde det ikke vært for alle mellomlandingene så tror jeg turen hadde gått veldig bra... bare sørg for å ha mat og drikke når du mellom lander... flyet vårt ble 10 timer forsinket i New York, og da tok det tid før vi fikk mat....

Lykke til;)

Skrevet

godt å høre... vi har bestemt oss for og overnatte en natt i hongkong på vei ned, og to netter tilbake, slik at hun får roetg ned og sovet litt ordentlig, så får håpe det hjelper....=) gordt å høre bra erfaringer også=) takktakk:)

Skrevet

Det kommer nok til å gå kjempe bra, også så fint at dere skal overnatte og sånn da... vi hadde ikke det, og det var der det ble slitsomt får våres del...

God tur og lykke til;)

Skrevet

Vi har også flydd med dattera vår når hun var halvannet år. Til Miami med en mellomlanding. Tok vel 12 timer hver vei. Og var faktisk på cruise i 19 dager med henne:)

Er vel ikke til å unngå at turen vil bli litt krevende for dere, men dattera vår satt faktisk oppi bagen som de henger på veggen og lekte med div. ting samtidig som vi underholdt henne så godt vi kunne. Hjelper litt bare å slippe å ha de på fanget hele tiden. Så lot vi henne bare sove så lenge som mulig når hun først sovnet (5timer) og det hjalp veldig, for da fikk vi slappet av litt også. Er ivertfall genialt å sette ungen litt i bagen når maten blir servert, ellers så blir det usannsynlig trangt og kronglete.

Et annet tips er at dere har med dere ei lita trille som dere kan ha med som håndbagasje. Den leveres bare ved inngangen til flyet når dere går ombord og står der igjen når dere lander, så dere slipper å bære på barnet hvis det er stress for å komme seg fra et fly til et annet.

Jeg synes i bunn og grunn turen gikk veldig greit. Fordelen med også å la barnet sove så lenge på flyet er at de er litt mer uthvilt og dermed blir mindre grinete. Så får man heller ta "problemet" med å justere døgnet når man har kommet frem...

Skrevet

Jeg jobber som flyvertinne, og ser veldig mange par som reiser med infant (under 2 år)

Tror at underholdning og nesedråper er alfa omega. Hva med billedbøker, evt sånn liten dvd spiller med hodetelefoner?

Om du skal la henne gå rundt i midtgangen, gå for all del sammen med henne! Det er for få som skjønner hvor skummelt turbulens faktisk kan være, det kan komme som lyn fra klar himmel. I verste fall kan man bli kastet i taket. Så vær forsiktig! Og god tur! :)

Skrevet

Heisann.

Lillegutt på 20 mnd har vært på reise til syden med oss 3 ganger og flydd til Tyskland 1 gang. Første gang i syden var han 3 mnd.. Å fra første gang på fly har det gått kjempe bra.

Siste gang nå var det ikke sååå morro for da ville han ikke sitte stille eller sove. Hehe

Han syntes også det var gøy å gå frem om tilbake i koridoren å hilse på alle menneskene.

Men vi tok med noen bøker, små leker (ikke tenk på om de bråker, flyet er for de fleste :P men kan jo ta noen leker som ikke bråker såååå )

Mat, sutt,flaske med vann( bra og gi vann el drikke på take off eller landing så de slipper ørepropper)

Det kommer nok til å gå myyye bedre en du tror.

Lykke masse til Hi :D God tur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...