Gå til innhold

Maxi Cosi i bil? Hvor sikkert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en brukt Maxi Cosi i gave (kun brukt noen mnd), og det kan jo brukes i bil. Men hvor sikker er denne? Bør vi egentlig kjøpe et annet babysete? Og skal den monteres forover- eller bakovervendt?

Jeg ønsker jo helst et bakovervendt sete når bebisen er liten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er det jo mange typer maxi cosi seter da.Hva heter den for noe mere??

De SKAL sitte bakover når de er så små.Ulovlig å snu før dem er 9 kg.

men fulgte d ikke med bruksanvisning da?

i så fall bør du spørre de du fikk den av,eller dra til en forhandler av det setet og få til å vise deg.Monteringen MÅ læres riktig,ellers hjelper det ikke hvor sikkert setet er.

Regner med det er babymodellen du har fått og det er veldig gode seter.er de som oftest er best på test så ville absolutt brukt det ja.

Men sjekk ut hva d heter først.

Skrevet

Er babymodell ja, den heter Citi tror jeg, står hvertfall på. Skal være bakovervendt ja, og anvisning står på siden, så vi får det vel til:)

Så den er sikker altså? Det er jo det viktigste for meg..

Skrevet

da skal det være sikkert ja,så lenge det ikke er eldgammelt...er vel 5-8 år de sier er levetiden på et sete)

maxi cosi sine seter er godt testet,og er somregel med helt i toppen.Spesielt baby setet=)

Skrevet

Godt å høre!:) Da holder vi oss til det, kjekt å ikke måtte kjøpe nytt selv:)

Skrevet

Gå på maxi cosi sine hjemmesider, der skal det stå!

Har selv maxi cosi cabrio fix og var kjempefornøyd med det da mini brukte det. Skal kjøpe base til det nå siden vi nå har bil med iso fix. Mye lettere å klikke det på plass der.

Skrevet

Noen av dere som vet om det har noe for sikkerheten å si om en har base med? Hvor mye koster det for bare basen?

Skrevet

Hei

Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix, og det er to typer base som kan kjøpes til det setet.

For biler med iso fix heter basen iso fix, og det finnes en base for biler uten iso fix også, og den heter easy base. Den kan brukes til biler med og uten iso fix.

Vi kommer til å kjøpe easy base, og det koster ca 1800,- på babyshop.

Ellers kan setet festes uten base også, bare i bilens belter, men jeg vet ikke hvor trygt det vil være....Da er man jo avhengig at man fester setet riktig i bilens seler hver gang. Pluss at det er et styr hver gang man skal ha setet inn og ut. Når basen sitter fast i bilen er det jo bare å klikke setet på plass hver gang, og da kommer det fram to grønne symboler på setet som viser at det sitter riktig.

Skrevet

Må man ha base? OG hvaslags base bruker man til Citi-modellen?

Og hva er Iso Fix?

Har ikke peil på dette i det hele tatt jeg:)

Skrevet

Jeg tror ikke citi passer i basene.TROR(men ikke sikker) det bare er cabriofix.Det er nesten like seter,men at cabriofix har base som tilbehør.

Isofix er noe som er montert i de fleste nye biler.2 metall kroker i mellom setene som man fester basen i så man slipper å bruke selene.

Har man ikke dette kan man også feste basen med selene på mange typer.

Men man MÅ ikke ha base. Stolene er vel like trygge alikevel,men fordelen med base er at man slipper å feste det hver gang(bare å klikke på)og at man slipper faren for feil montering.

Monterer man riktig skal det være like sikkert=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...