Gå til innhold

Annenrangs å BARE være samboe......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke gifte seg?

Hilsen en som har vært samboer i mange mange år, hus, to barn, båt og bil. Nå skal vi til å kjøpe oss hytte, men gifte oss, det blir ikke prioritert. Jeg begynner å få sug etter ring på fngeren og nytt etternavn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det bare er noe styr med den skilsmissen i etterkant. Masse papirer og dritt. Hadde vært så mye lettere å bare flytte.

Skrevet

Ja, egentlig. Du behøver ikke nytt navn vet du.

Skrevet

Nettopp, 1940 og derfor er det annen rangs.

Skrevet

He he, ja mye bedre å være forlovet i åresvis (fjortis!!) og så skille seg etter 2 år.

Mye bedre å være samboere.

Skrevet

Ikke annenrangs vel? Hvorfor det?

Tror det er vanskeligere å prioritere det dersom man allerede sitter der med barn, hus, bil og bikkje. Ser sånn ut blant mine venner i hvertfall... De eneste som er gift er de som gjorde det først (før alt det andre).

Skrevet

Vært gift i mange år før, sambo nå. Merker ingen forskjell. Enkelt og greit. En fest kan jeg ta når jeg har lyst til det. Et papir forandrer ikke mitt liv.

Skrevet

Vet du ikke trenger å bytte etternavn, men jeg vil. Jeg vat også at en kan bytte etternavn om en ikke er gift. Men jeg vil gifte meg. Jeg vil at vi skal være en familie.

Begynner å tenke det egentlig er litt tafatt å bare være samboere, lurer egenlig på hvorfor en ikke gifter seg. Både oss, og alle andre som ikke tar steget fullt ut. Er det kun fordi en slipper papirarbeid med en eventuell skilsmisse? Det er vel det minste problemet etter et samlivsbrudd. Begynner å tenke at det er litt rart for barna at de ikke har gifte foreldre, alle andre foreldre er jo gifte. Hva er det som gjør at folk velger å kke gifte seg, men bare å bo sammen? Er det penger, er det mangel på initiativ for kjærligheten? Hva er grunnen?

Skrevet

Jeg er ikke gift og vil derfor ikke flytte inn med min kjære før dette skjer. Jeg vil kunne si, Dette er Mannen min. Er man gift er det ens nærmeste familie. Er man samboer er det litt sånn bukseforlovelse.

Skrevet

Hvorfor er det annenrangs å "bare" være samboer?

Ok, vi valgte å gifte oss, men det var fordi det er det rette valget for oss. Kunne ikke falt meg inn å sett ned på eller betegne noen som annenrangs bare fordi de har tatt et annet valg enn meg

Skrevet

Det er definitivt høyere status med å være gift, enn samboere.

Skrevet

styr å skille seg??? å flytte fra hverandre etter å ha vært samboer er jo en lek... spesielt viss de hater hverandre å den ene ikke får det en har krav på.

Å gifte seg er å ta ansvar. spesielt når en har barn! tror dere burde lese litt lover....

Skrevet

Hvorfor det? hva vis man ikke tror på ekteskap, og ikke har noe ønske om å gifte seg, men har det bra med "bare" å være samboere, Nedverdigene å si at det har høyere status å være gift. En veldig gammeldags måte å tenke på

Skrevet

He he he, dagens dummeste innlegg..

Jeg kaller da min samboer for mannen min. Han er jo ikke dama mi eller naboen min.

Nei, gro opp og finn de virkelige verdiene i livet ditt. Det er ikke et papir på at du er gift.

Skrevet

Hvorfor ikke gifte seg? Det må du nesten spørre mannen din om. Det er han som ikke vil.

Hvis du vil ha ekteskap syntes jeg absolutt dere burde prate nøye gjennom det. Det er sårt å gå rundt å ønske seg noe så viktig uten å få forståelse for det. For meg er ekteskap viktig, men jeg tror kanskje at det var viktigere for meg en det er nå. Nå tenker jeg at det er mange ting som absolutt må på plass før jeg flytter sammen med noen. Den lista har blitt lengere og lengere. Jeg tror nok godt jeg nå kunne ha bodd med noen jeg ikke var gift med. Men på den andre siden, min bestevenninne bodde aldri under samme tak som samboern sin før de var gift. Veldig romantisk syntes jeg, selv om jeg ikke ville turt å gjøre det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...