Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om at folk kan sende opp raketter fritt?

Jeg er veeldig glad for forbudet mot styrepinnene og håper bare det fører til at det en dag blir slutt på at folk skal få leke med sprengstoff hjemme alene.

Dette er en tradisjon som innebærer at flere mennesker mister livet hvert år, mange blir skadet for livet og flere familier mister alt de eier. Bare fordi folk får leke fritt med sprengstoff.

Jeg er ikke kommunist, og generelt syns jeg ikke totalforbud er veien å gå, men jeg gjør et unntak for fyrverkeri. Vi beviser jo år etter år at det går galt. Mange er flinke, men FOR mange drikker eller er uforsiktige.

Røykeloven er litt av det samme prinsippet; før var til og med ikke-røykere imot loven av prinsippet mot forbud, men nå er det selv røykere som er fornøyde med at loven ble innført!

Jeg syns kommunen og evt hoteller o.l. kunne arrangere oppskytinga slik at den foregikk under kontrollerte forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært vitne til altfor mange skader pga fyrverkeri (har jobbet på legevakt). Ofte har det vært skikkelig berusede folk og til og med BARN på 10-12 år som har fått en pose fyrverkeri og lighter av mamma. Det er misbruk av tilliten som man gir ved å la hvem som helst over 18 år sende opp. Det å arrangere oppskytinga ville vært en god ide synes jeg, gjerne i hvert nabolag som med st.hansbålene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...