Gå til innhold

hvordan har stripping fungert på dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos jordmor i dag, uke 37, og fikk time til kontroll igjen der neste fredag, altså 9 januar, da er jeg nesten 39 uker. jeg spurte henne om stripping og sånn, og da sa hun at hun kunne gjøre det neste kontroll visst jeg ville, siden jeg er ganske moden og har en 1-2cm åpning. men hun sa også at stripping ikke kunne føre til noe annet enn maserier som ikke gjorde noe annet enn at de var vonde, og at noen ganger var det ikke sikkert at en merket noe som helst, og til slutt at noen ganger kunne det resultere i rier...

så, hva er deres erfaring??

ble det fart i sakene, eller var det bare plagsomt og vondt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her funket det ivertfall;) jeg ble strippet i mitt forrige svangerskap og merket da ar kynnerne ble sterkere og kroppen jobbet mer... Bare noen dager etterpå fikk jeg en liten gutt;) var ubehagelig der og da, blødde litt, men var ikke vondt etterpå.... kjentes som menssmerter når jeg ble strippet... de irriterer mormunnen ved å strippe, noe som oftest gjør at det blir mer modningsaktivitet.... når jeg ko meg på sykehuset hadde jeg allerede 6-7cm åpning, var ute på ca 2,5h;)

så her ble det fart i sakene, mener selv strippingen hjalp på..hadde vel ca 1-2cm åpning da det ble gjort;)

lykke til, krysser fingrene for deg og håper det går like bra for deg som for meg;)

Gjest *snartferdig*
Skrevet

Stripping? Aner ikke hva du snakker om en gang jeg...???

Skrevet

det er når legen/jordmoren bruker fingrene til å irritere mormunnen ved at de tar å røsker litt oppi med fingrene;)

Skrevet

dersom modningsprosessen går tregt, fx man nærmer seg termindato eller det er på tide at barnet snart kommer seg ut så kan dette være en god måte å få fortgang i prosessen. Istedenfor å fx til slutt måtte sette igang fødsel kan dette prøves.

Skrevet

eller hvis man nærmer seg terminen, modningsprosessen er treg og man vil ha en raskere fødsel.... (tiden til man har full åpning)

Skrevet

Jeg ble strippet 5-6 ganger fra termindato til jeg ble igangsatt 14 dager over...

Ingen riier her, men da jeg ble igangsatt tok det snaue 5 timer fra kuren ble satt til jeg var i dusjen. Så at det hjalp på modining osv er ingen tvil om.

Tok også modningsakupunktur fra uke 37.

Skrevet

jeg ble strippet ett par ganger før fødsel fordi jeg skulle settes i gang.. håpet var at det skulle komme i gang av seg selv.. det gjorde ikke det. hadde 2 cm åpning når de tok vannet og jeg ble satt i gang.. brukte 12 lange timer på de cm til full åpning gitt.. så stripping hadde liten efekt på meg vil nå jeg si.

Skrevet

Det fungerte, og satte fart på sakene ja. Tror det tok i underkant av 2 dager før noe begynte å skje (om jeg husker rett, det er snart 10 år siden).

Skrevet

håper på stripping igjen til neste fødsel;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...