Gå til innhold

Dere som har sengekant i babysengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om vi skal kjøpe en sånn sengekant. Er jo pent å se på, men regner med det er for at ting ikke skal falle ned man har det?

Hva sier dere, bortkastede penger eller kjekt å ha?

Sitter med handlelisten, er vår første dette så vil jo ikke gå bananas heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte det de første månedene, og angrer ikke på det. Var for at han ikke skulle dunke borti sprinklene, og heller ha noe mykt å dunke borti når han lå urolig. Finnes i alle mulige prisklasser. Vi kjøpte en billig på ikea :)

Skrevet

Det hørtes lurt ut mtp om de sover urolig. Satt i dag og fortalte foreldrene mine hva vi skulle ha, og hadde litt problemer med å "forsvare" hvorfor man har en sånn.

Takk for svar, er så greit å høste erfaringer her inne(:

Skrevet

jeg har hatt sengekant til alle mine så lenge de har brukt sprinkelseng. den skaper en lun atmosfære i senga, hindrer at barnet får hektet fast armer og bein mens det sover og som du sier, ting faller ikke ut. du kan jo finne billig brukt på finn.no, ellers kan du velge en helt enkel med nøytral farge. ingen grunn til å kjøpe det dyreste. jeg betalte rundt 300,- for min. mange velger også å rulle et teppe/dyne rundt, spesielt ved hodeenden for å oppnå samme funksjon som nevnt ovenfor. mange muligheter.

men veldig lurt å gå igjennom utstyrslisten, masse man ikke trenger. så klart, dette er heller ikke noe man mååååå ha, men jeg personlig ville da prioritert bort noe annet enn sengekanten.

Skrevet

Jeg har hatt og har fremdeles slik sengekant til jenta mi, den er bare på halvdelen da, men er utrolig fornøyd med den!Hun sover veldig urolig, og prøvde en gang å fjerne den men da hørte vi bare dunking og grining hele døgnet!! Vi kommer til å invistere i en ny til lillemann når han melder sin adkomst!

Skrevet

jeg har kjøpt min lysegrønne med pandaer på på sparkjøp. de hadde en del som ikke kostet så mye der. ellers er det jo som andre sier på ikea. men falt litt for de søte pandaene jeg da. så jeg kjøpte like godt sengklær med det på også:) sååååå fornøyd:)

Skrevet

Det er vel fordi små armer og bein ikke skal sette seg fast mellom sprinklene og komme i klem?

Så jeg synes det absolutt er lurt å ha, har selv anskaffet det.. en helt hvit med hvite broderte kroner på, kjøpte på Princess.. :)

Skrevet

Den på Princess koster forresten bare 179 kroner, tror jeg det var. Har sengehimmel som hører til.

Skrevet

Har også kjøpt dette til vår babyvugge. Fant ut mens jeg har shoppet at slike ting ikke MÅ kjøpes på barnas hus, babyshop etc. Det blir fort dyrt hvis man skal handle alt i disse butikkene. De har masse fint og billig på både princess og Kid. Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...