Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har nå mistanke om det er mugg i leiligheten vi leier. Det er et svart belegg i ene hjørnet i taket som har kommet nå etter det ble kaldt ute.. Det er forresten bygget i mur om det har noe å si. Det er på soverommet det er verst, og det er også forferdelig lite.. Jeg har en 2 mnd gammel baby, hva er konsekvensene for å bo i en leilighet med mugg? Er det virkelig farlig for henne?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Det er farlig ja, om det er det det er. Det kan føre til astma og luftveisplager. Dytter for deg, siden jeg ikke vet hva du kan gjøre med det problemet.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Oi, det er jo ikke bra! Babyen har begynt å hoste, men tenkte at h*n bare var blitt forkjølet. Noen som vet om det er noe vi kan gjøre med det eller om eneste løsning er å flytte?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Hold et øye på babyen. Hoster h*n mye om natta, er det iallefall et symptom på astma. Vår har hatt astma fra han var 6 uker, men er tålig bra nå. Vi måtte flytte da vi fant ut at det var muggsopp i hele kjellerleiligheten vår. Fikk vite at huseier hadde ansvar for å ordne opp i det, men vi flyttet i stedetfor.
prekæs Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Det kommer litt an på hvilken type mugg det er. Viktig med jevn varme og ikke for fuktig luft. Kan sikkert finne noe om mugg hvis du googler litt.
Donna1 Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 var i akk samme situasjon som deg.og da huseier ikke ville gjøre noe med det gikk vi til forbrukerrådet med saken. det er livsfarlig og spesieltomdu har barn i huset. vi flyttet dit der var mugg i mai og i juni begynte junior hoste ogbli dårlig. samme som deg trudde jeg at det var forkjølelse men det varte iet år den forkjølelsen samtidig som han fikk luftveisinfeksjon sammen m feberkramer. det er ingneting å spøke med. hadde jeg være dere hadde jeg enten sagt til huseier at dette MÅÅÅ ordnes og hvis han ikke gjlr det har dere rett på å flytte uten noe som helst oppsigelsestid eller holde igjen husleie til alt er ordnet. men i deres tilfelle så er det snakk om et barn og da hadde jeg bare finni meg annet sted å bo. min husiere sa at jeg skal vaske det m grønnsåpe (hvor dum kan man være) greit at mange huseiere er sleipe men da får de også tåle at man klager. håper dette var til litt hjelp:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har bodd to steder der det har vært mugg, alle huseiere er ikke like samarbeids villige, forrige stedet fikk jeg heldigvis flytte med engang uten å betale noe mer. Jeg har syk hele tiden mens jeg bodde der, og ja det kan være farlig for barn. Spørs åssen mugg det er også. Husk å ikke ha for fuktig luft og sånn, ha på en del varme.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 Husverten sier at det bare har "slått seg". Ikke vet jeg hva det vil si.. Han kunne male over det viss jeg ville sa han.. Hmm... Det er jo et bitte lite soverom så vi kan ikke ha det så varmt der inne, men har på varmekabler i gulvet. Og om morgningene så er det kjempe fuktig på vinduet, det er nesten så det renner vann av ruten og ned i vinduskarmen. Vi har en slik ventil i veggen som står helt åpen, så vi får jo frisk luft inn hele tiden.. HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Ring noen som kan sjekke fuktigheten i leiligheten! Det er det greieste! ) Så slipper dere å lure...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 Mye dugg og vann på ruta tyder jo også på at det er alt for fuktig der, synes det er helt latterlig av huseier og si at du kan male over!! Kjære vene, det er ikke spes bra å sove i mugg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå