Gjest Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Hei. jeg fikk vondt i magen når jeg lå på rygg i natt og i dag. er dette noe farlig eller`?:S vet ikke hvordan jeg skal forklare dette, men føltes ut som om det var nåler i morkaken som presset ned i meg. og dette var spesielt opp under mellomgulvet og litt ned på venstre side. Så jeg har bare lagt på sidene hele natten, har vondt i nakken og ikke utkvilt i det hele tatt pga mye nattevåk. er førstegangsbarn, så er ikke akkurat trygg på alt som skjer med kroppen:S har forresten term. 5 mars. hvis det har noe å si. noen som kjenner til dette`?
birrisj05.02.09 Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Det har jeg også, stortsett hver natt. Er ikke farlig å ligge på rygg, men man kan klemme på noe, husker ikke hva, sånn at det kan kjennes ubehagelig. Er også førstegangs, og aner vel heller ingenting sånn egentlig.. har vondt, vet ikke hva det er osv, men blir liksom ikke klok på forklaringer heller..:/
Magehus Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har termin i januar. Fått beskjed om å ikke ligge på ryggen, da store blodårer kan komme i klem og jeg kan miste bevisstheten. Det er mye som strekker seg når babyen vokser - en graviditet er tross alt en ganske stor påkjenning for kroppen. Har selv hatt ubehag i noen måneder med både bekkenløsning og sterke kynnere. Dersom dere opplever sterke smerter, vil jeg oppfordre dere til å oppsøke lege fremfor å skrive det ut her. Det er ikke noe særlig å gå og engste seg. Du blir kanskje stresset og mer anspent - kjenner mer på vondten osv. Når man får en grunn, blir man ofte beroliget. Dersom man ikke forstår, kan man be om å få det forklart bedre. Snakker i alle fall for meg selv. Jeg har vært i kontakt med lege og sykehus i forbindelse med blødning (dog veldig liten) og mistanke om vannavgag. Begge gangene ble jeg tatt veldig godt i mot. Legene tok seg god tid, forklarte og tok meg alvorlig. Det føles godt for en noe hysterisk førstegangsfødende!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 MAN SKAL IKKE LIGGE PÅ RYGG!!!! dere kan faktisk som sagt her,miste bevistheten noe som verken er bra for deg eller minstemann i magen.
Maria1978 Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Det stemmer ikke. Jeg var hos jordmor i forrige uke, hun sa da at så lenge jeg ikke merket at jeg ble svimmel og uvel av å ligge på rygg så kunne jeg fint gjøre det. Hos noen er det en hovedpulsåre som kan komme i klem når man ligger på rygg og da skal man ikke gjøre det. Men jeg ville merke det med ubehag, svimmelhet osv lenge før det ville bli farlig for barnet. Så med alt annet er dette individuelt
Maria1978 Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Det stemmer ikke. Jeg var hos jordmor i forrige uke, hun sa da at så lenge jeg ikke merket at jeg ble svimmel og uvel av å ligge på rygg så kunne jeg fint gjøre det. Hos noen er det en hovedpulsåre som kan komme i klem når man ligger på rygg og da skal man ikke gjøre det. Men jeg ville merke det med ubehag, svimmelhet osv lenge før det ville bli farlig for barnet. Så med alt annet er dette individuelt
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 takk for forskjellige svar:) men jeg føler meg ikke svimmel eller noe. var bare litt ondt, (men har gått over nå). synes det er ekkelt å ikke få ligge på rygg jeg, for jeg får så vondt i sidene når jeg bare ligger på dem:S men sikkert litt snål jeg:P
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Jeg ligger på siden, men får også nå veldig vondt i sidene, så har en pute under brystet på den siden jeg ligger på og to under hodet, så støtter det veldig bra så har jeg to puter mellom bena pga bekkenplager, så er ikke lett når jeg skal bytte side om natten. hahaha...
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #9 Skrevet 31. desember 2008 heheeh nei det må jeg i hørtes veldig deilig ut:) + litt slitsomt ut ja;P
birrisj05.02.09 Skrevet 31. desember 2008 #10 Skrevet 31. desember 2008 Man skal ikke ligge på rygg sier noen.. men jeg våkner bestandig på rygg.. så jeg kan faktisk ikke gjøre noe med det.. og jeg får aldri vondt eller blir svimmel av det heller.. så er vel individuelt.. Og jeg har lest at om man ligger på rygg, så skal man være forsiktig med å reise seg brått, fordi man da har fått lite blodgjennomstrømming, og kan være ganske så svimmel. Jeg har aldri hørt om noen som har svimt av liggende!
birrisj05.02.09 Skrevet 31. desember 2008 #11 Skrevet 31. desember 2008 Og vil man ligge på rygg, så kan man bare legge en pute eller noe på ene siden, sånn at man liksom vipper litt opp på ene siden.. for det letter på trykket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå