Gå til innhold

Noen spm om pergo....håper noen kan svare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Noen som vet hva som må til for å få pergo? Må man gjennom hele utredningnsprosessen eller er det noe man skal prøve først?

Har prøvd i 1 år i januar så jeg er litt spent på hva som skjer da...

Takker på forhånd for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg.du får en god samtale med gyn.som vil spørre om du har hatt den samme partneren hele tiden,og hvor lenge dere har prøvd.om du er regelmessig.gyn vil også spørre om det er lenge siden du har tatt underlivs undersøkelse evt celle prøver.så vil hun eller han titte og kjenne litt på deg,noen med ultra lyd.så vil hun kansje be mannen din ta en sæd prøve.høres mye ut men det er viktig.lykke til.GODT NYTT ÅR.

Skrevet

tusen takk for svar lille fia :)

Da vet jeg litt mer om hva jeg har i vente...

Godt nyttår! :)

Skrevet

Jeg hadde kun en samtale med legen min og en gu, samt at jeg tok blodprøver for å sjekke om alt var normalt. Det var det. Mannen min har ikke vært til utredning, og jeg har ikke tatt ultralyd. Jeg måtte vente til TR kom før jeg kunne begynne, og med tanke på at mine sykluser gjerne er fem måneder lange, ble det litt ventetid, men nå er jeg i gang med min første pergokur! Krysser fingrene for at det hjelper på mine lange sykluser, og at dette virkelig gjør susen.

Ta kontakt med legen din, så får du vite hva som er best for deg! Lykke til!

Skrevet

takk takk, blir spennede dette! Men kan du ikke få provera for å få igang syklusen? Vet ikke om jeg har misforstått, men fikk inntrykk av at det var mange som brukte det for å få sving på sakene...

Skrevet

Joda, man kan få det. Men hvis jeg skulle få det, måtte jeg ha grundig undersøkelse av slimhinner m.m først. Etter som jeg har TR (bare sjelden), skulle jeg i første om gang vente til den dukket opp. Det gjorde den heldigvis etter ikke så altfor mange uker! :o)

Skrevet

Heisann sist gang hadde jeg prøvd å bli gravid i 7 mnd, ble gravid veldig lett de andre gangene så snakket med min gynekolog sa at jeg følte noe var galt, han tok en blod prøve, da viste det seg at jeg ikke hadde sterk nok eggløsning og fikk pergo.Brukte dobbel kur i 3 mnd og ble gravid .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...