Gå til innhold

Har prøvd i 19 mnd, fikk vite 23 des at.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har pcos. Skal ut igjen 5 jan å ta flere blodprøver. G.logen sa at dette skulle vi få til :) Det er jo ikke kjekt i det hele tatt, men det er det jo ikke får noen som sliter me å få barn. Jeg har SA 2 ganger det siste året. Jeg har også 10 kg for mye, men skal prøve så godt jeg kan å gå ned til det jeg var. Mister også hår, flekkvis. Har gjort det siden jeg va 15 år og nå er jeg 19 år, snart 20. Men det er bedre, det vokser ut igjen, å det er jo bra :) Så nå skal det bli spennende videre å se hva som skjer. Jeg og sambo. skal ha time me legen i feb. da er det sikker snakk om medesiner osv.

Er det noen her som hvet om det er veldig vanskelig å få barn? Eller om det bare er litt medisiner som skal til?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei smilefjes! Beklager at du har kommet inn i pcosklubben.. Jeg er 26 og fikk vite at jeg hadde pcos for noe under et år siden. Jeg hadde hatt mistanken lenge, jeg passet liksom inn i profilen.. Vi har prøvd å få barn i snart to år og har hatt en SA (spontanabort). Nå er vi inne i 14 pp og håper spiren sitter..=) Jeg får Pergotime for å få eggløsning.. Siden dere har prøvd så lenge så har kanskje ikke du heller EL da eller?Da får du sikker pergo du også.. Jeg skulle gått ned sikkert 20 kg men pcosen gjør det bortimot umulig, synest jeg.. men har så smått begynt å gå ned litt..3 kg nå.. =) wow .. Jeg husker godt vår slik time, min kjære måtte avlegge sædprøve på toalettet på sykehuset med bråk og styr utenfor.. stakkar, så utrulig uprofft at de ikke hadde et eget rom til dette !

Lykke til med prøvingen..=)

Skrevet

Hei Trallatausa ;) Når jeg fikk vite at jeg hadde det så tenkte jeg egentlig på at det er bedre å finne det ut så tidlig, å at jeg vett at jeg har det. Hadde også veldig mye symtomer, så tenkte vell det samme som deg. Jeg regnet med jeg hadde det. Nai, tror nok ikke jeg har eggløsning heller. Isåfall ikke ofte. Det er vell mange som kjenner når de har det? Å jeg har ikke kjent noe som helst. Håper på å få noe jeg også. Men jeg er veldig redd legen sier at jeg er så ung å at jeg må prøve lenger? 3 kg er jo bra det, en bejunnelse iallefall :) Off, ja han gruer seg litt til å avlegge sædprøve min også. Vi bor ett stykke i fra sygehuse, 1 time. Å han måtte gjør det hjemme å holle den her ''boksen'' inn til magen hele veien så det holdt seg varmt. Off, herlikt det nå vi skal ta båt å greier. Hehe, men sonn er det. Noen må gjør det også. Håper at spiren sitter nå da, satser på det :) Du må gi tilbakemelding om hvordan det går :)

Masse lykke til du også :) Dette skal vi klare.

Skrevet

hei smilefjes

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg selv som 16 åring fikk vite at jeg har pcos, og visste at det blir vanskelig å bli gravid i framtida.

Etter at vi hadde bestemt å få barn som 23 åring fikk jeg henvisning til en gyn. Jeg måtte ikke vente på behandling, fordi de visste allerede at personer med pcos kan ikke alltid bli gravid på egenhånd. Jeg fikk begynne på pergo.....den virket faktisk ikke på meg.....Jeg fikk IKKE eggløsning....Til slutt etter 3 forsøk med pergo...som bare forverret pcos symptomene...sa jeg ifra til gyn. at nå er det nok...jeg ville prøve noe annet. Jeg veide allerede 10kg for mye og pga pergo gikk jeg enda mer opp...uten noe resultat.

Ved pcos er det forstyrrelser av fsh-nivå i kroppen, som gjør at egget ikke modnes og du får ikke eggløsning.Det blir bare dannet flere og flere follikler.

Jeg begynte med fsh sprøyter og gikk hos gyn nesten 2 ganger i uka på ultralyd.....man må være forsiktig med fsh-dose...den økes gradvis for hverdag eller uke..det er større sjanse for å få flerlinger.

Etter ca en mnd med sprøyter fikk jeg eggløsning, det viste seg at jeg hadde to egg og jeg kunne få tvillinger. Vi prøvde og resulatet var at jeg ble gravid på første forsøk. Ved ikm hadde jeg noe blødning, det kunne skyldes av at bare det ene egget ble befruktet eller at bare det ene fosteret klarte seg. I dag har jeg en nydelig datter på 7 mnd.

Disse sprøytene er litt dyre, men du betaler kun 15 000 kr egen andel TIL du har fått barn....over det blir dekket av nav.

Jeg håper det går bra med deg også-----lykke til ;)

Skrevet

Har også pcos.... Har vert plaget med lange sykluser og større cyster i tillegg... Vert prøver i 2 år... April fjernet eg cyste, hadde en normal syklus så ble eg gravid, mistet i SA 5 veker på vei....

Har nå klart å gå ned 8-10 kilo og er blitt gravid igjen, er 5 veker på vei og håper alt går bra denne gang....

Skrevet

Hei!

Jeg fikk diagnosen når jeg var 18, uten at jeg tenkte mer over det da.

Nå er jeg snart 23 og vi har prøvd i litt over 1 år på barn.

Hatt min første runde med pergo nå, men ser ikke ut som den hjalp.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...