___ Skrevet 30. desember 2008 #26 Skrevet 30. desember 2008 Siden jeg nå har tabbet meg ut må jeg vel for ikke å forvirre dem som virkelig kjenner meg si at jeg heldigvis ikke trengte å ta abort. Barnet viste seg likevel å være friskt, men besluttningen var tatt og rådene jeg fikk var som beskrevet.
hinkelpinkelstinkel Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #27 Skrevet 30. desember 2008 Enig med deg anonym 20.09. Skjønner virkelig ikke at det kan stemme..
hinkelpinkelstinkel Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #28 Skrevet 30. desember 2008 Hallo?? Akkurat slike som deg som gjør meg fryktelig frustrert! Det du sier nå forandrer jo saken totalt...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #30 Skrevet 30. desember 2008 Det er svært sjeldent at personer med downs, også har multihandicap.. Kroniske smerter er det noen med downs som har, men langt,langt ifra svært mange som du skriver.. De familiene jeg kjenner, sier at barnet med downs er mindre "belastning" enn flere av de andre barna i familien..Jeg kan love deg at det er mange bekymringer man også slipper når man har et barn med downs.. Ja, det er sant det du skriver, at en person med downs sjeldent blir helt voksent på mange områder..Derfor så stor livsglede hos mange!!!! Og her snakker vi om ingen livskvalitet?? Små barn-store gleder..... Du kan umulig ha 10 års efraring med downs anonym 20.19
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #31 Skrevet 30. desember 2008 Jo, jeg har det. det er ganske åpenbart at du ikke har det.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #32 Skrevet 30. desember 2008 Du påstår altså at svært mange barn med downs, også er multihandicapet?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #33 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har ikke skrevet det noe sted. Hvis det er det du har lest foreslår jeg at du leser en gang til, sakte, så du får det med deg :-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #34 Skrevet 30. desember 2008 Jeg håper dere alle leste svarene fra de som skrev på engelsk, hentet fra ei bbc side. Spesielt legg merke til denne her: I did not have a child with Down's Syndrome but I tested positive when my mother got tested. She said that I was her daughter and she would love me regardless. Although I was not born with Down's, it was my mother's acceptance of a Down's baby that allowed me to live. I'm very glad that acceptance is playing such a large role in ending terminations, especially since my mother's diagnosis was wrong and if it wasn't for her unconditional love of me, I wouldn't exist. Janet, Brentwood, United States of America Tenk om denne mora hadde tatt abort på sitt friske barn. Hun fikk jo vite at barnet hadde downs! Hvilket var feil. Hvor mange får beskjeden, og så viser det seg at det ikke stemmer? Greit nok at vi har kommet lengre i dag, men alle tester er faktisk ikke 100%!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #35 Skrevet 30. desember 2008 det er flere varianter av downs, flere av dem medfører stor utviklingshemming og multihandicap Ok, beklager..Rett skal være rett:) Men mener fremdeles at sitatet over her er feil..Hvilken variant av downs tenker du på? Poenget mitt er uansett det, at flere av innleggene her inne sammenlikner det å ha trisomi 21, med det å være multihandicapet.. Den mener jeg blir feil
hinkelpinkelstinkel Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #36 Skrevet 30. desember 2008 Jo, jeg leste innlegget ditt..og jeg sier tusen takk for at du tok deg bryet med å finne dem:) Håper alle andre også tar seg tid til å lese historiene:)
hinkelpinkelstinkel Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #37 Skrevet 30. desember 2008 Hvordan fant du ut at barnet plutselig var friskt likevel da, Poamin?
___ Skrevet 30. desember 2008 #38 Skrevet 30. desember 2008 Jeg er så gammel at jeg automatisk fåik tilbud om undersøkelse for å se etter kromosomfeil. Vi har også økt risiko for å få barn med ryggmargsbrokk. Derfor ble det foretatt grundige undersøkelser. Disse testene viste at det var sansynlig at barnet hadde kromosomfeil, men det tok lang tid å få de endelige svarene fra fostervannsprøven. Jeg tok detfor avgjørelsen om hva jeg ville gjøre før jeg fikk det endelige svaret. Det tok tid å samle informasjon, snakke med folk og bestemme seg. Jeg er 100% sikker på at jeg hadde stått ved avgjørelsen om hun hadde hat downs, selv om det er undelig å tenke på nå. Forstår du sammenhengen nå?
hinkelpinkelstinkel Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #39 Skrevet 30. desember 2008 ok:) bra det ordnet seg for deg da....
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #40 Skrevet 30. desember 2008 Du har ikke hørt om triosomi 21 mosaikk? Deler av cellene i kroppen kan ha downs syndrom, og resten kan være normale:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #41 Skrevet 30. desember 2008 og hvem stiller du dette spørsmålet til?Forstod ikke sammenhengen??
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #42 Skrevet 30. desember 2008 Jeg er sikker på at denhun stilte spørsmålet til, skjønte det.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #43 Skrevet 30. desember 2008 Det er jeg ikke så sikker på..Regner med det var meg, men svaret var jo så hinsides all fornuft at jeg faktisk begynner å lure...Jo, jeg har hørt om mosaikk..De barna som har mosaikk, er som regel de mest velfungerende av barna med downs..Hva har dette å gjøre med barna med alvorlige tilleggsdiagnoser ..Virker ut som om du bare slenger ut et ord, for å vise hvor mye peiling du har omkring temaet! Slo helt feil ann i mine øyne iallefall:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #44 Skrevet 30. desember 2008 Og hun hadde liksom 10 års erfaring?? He,he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå