Gå til innhold

Dere som har erfaring med modningsakupunktur (samme som bim)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner/kjente dere noe spesielt etter en slik time?

Har hatt min 2. time i dag og går og kjenner på om noe er annerledes enn det pleier...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det hjelper ihvertfall, men husker ikke om jeg kjente noe med en gang.

Men søsteren min hadde en time og fødte 1 eller 2 dager etterpå. Jeg var halvmoden før min første time, som var på en mandag, hadde ny time på torsdagen, fikk litt rier fredagskveld. FIkk gang på de igjen lørdagskveld, etter en ettermiddag med fullryddesjau i hagen, fødte klokka 7 søndagsmorgen.

Vet ikke om det har noen innvirkning, men jeg hadde en kjempefin fødsel med minsta, hadde glatt tatt den igjen:)

Lykke til:)

Skrevet

De første gangene kjente jeg ikke så mye, bare at jeg sov utrolig godt dagene etterpå. Nærmere termin kunne jeg kjenne små sammentrekninger i magen når jeg fikk nålene og tiden rett etterpå. :)

Skrevet

hei hei , kan ikke si at jeg kjente noe nei, min kom 6 dager på overtid hehe...

Akupunkturen er vel mer for å klargjøre kroppen for fødsel slik at det skal gå lettere, egentlig ikke for at babyen skal komme før :)

Skrevet

Takktakk..:)

Er (heldigvis) ikke igangsettingsakupunktur han har satt enda, så tror ikke at fødselen skal sette i gang riktig enda. Men går og kjenner på hver lille kynner og mage/rygg smerte og lurer på om det er modningen jeg kjenner...;) Vil så gjerne at ting skal gå lettere enn sist, så det er godt å høre om andres erfaringer med det!:)

Skrevet

Jeg har gått til to. En som ble anbefalt av jordmor og den eneste i fylket som ble anbefalt av en av de dyktikste i landet.

Hos hun første var det ganske avslappende og litt muring etterpå.

Med hun dyktige va det godt at jeg fikk beroligende nål for det var ikke veldig behagelige tre kvarter. Kynnerene tok skikkelig tak og jeg kjente at det tøyde skikkelig. Etter første behandling snudde banet seg også fra sete til hodeleie så det skjedde helt klart noe.

Så ja, etter en skikkelig time så kjennes det i aller høyeste gad. Man skal også ta det helt med ro ette en slik behandling.

Skrevet

Fra fødselen startet (fikk rier og ikke kynnere) tok det 25 min. Så det var ingen tøff fødsel.

Jordmor rakk det ikke da, hehe, så tok imot lillvennen selv =D

Skrevet

Skal man ta det med ro altså? Det har ikke han jeg går til sagt noe om... Hvor var det deres nåler ble satt? Her settes det totalt 6 nåler, tre i hvert bein (fra kneet og ned). Bor på ett lite sted, så må nesten bare "ta det jeg får" og håpe at det funker...:)

Skrevet

Oj, 25 minutter er jo ikke noe... Men må jo være moro å tenke på at man har tatt imot sitt eget barn nå i etterkant! Satser på at vi får skaffet barnevakt og kommer oss på sykehuset her!:)

Skrevet

Vi var på sykehuset, jeg dro i snora. Men lillevenn kom veldig raskt :) Jordmora stod i døra, hehe. Men morro er det.

I hvilket fylke bor du?

Ja man skal ta det med ro, mye som skjer i kroppen om behandlingen er gjort riktig. Jeg fikk veldig mange nåle. i hender, hodet og føtter/legger.

Skrevet

jeg tok en del akupunktur, husker ikke helt hvor alle nålene ble satt, men det var mange på føttene/leggene.

jeg tok vell nåler et par ganger i uka mot slutten, siste uke var det vell annenhverdag, og den siste gangen (dagen før fødsel) fikk jeg strøm i nålene.

merka modinga, dvs at magen sank etter intensiv behandling!

målet var ikke å lage maserier, så jeg slapp det (noen setter vist for kraftig modning før kroppen er helt ajour, og det kan gi maserier)

ved termin, satt hun nåler i det punktet mellom tommel og pekefinger på oversia av hånda, det er vist et veldig stimulerende punkt, og du kan bruke akupressur der selv når kroppen er moden!

Skrevet

Bra dere var på sykehuset da :)

Jeg bor i Oppland (Hadeland), og her er det ikke all verdens tilbud akkurat..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...