nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 jeg skal skrive en oppgave om "voksenes definisjonsmakt og barns selvopplevelse", voksenrollen/førskolelærerrollen i barnehagen...
___ Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Skal du skrive generelt? Da kan du vel bare bruke noe sånt: "Hvordan påvirker voksnes deffenisjonsmakt i barnehagen,barnas selvopplevelse". Ellers kan du kansje skrive om "Barnehagens pvirkning av barns kjønnsroller" eller noe i den dur?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2008 jeg skal skrive om praksisen jeg nettopp er ferdig med, der de sa at de fokuserte veldig på barns medvirkning, sosiale kompetanse, selvtillit, voksenrollen+++, men som vi så lite/ikke noe til... har funnet noen (negative) eksempler i boka mi som stemmer helt med flere episoder jeg så i praksisen... så da måtte jeg jo bare velge dette temaet )
___ Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 sYND DU ER FERDIG MED PRAKSISSEN. oM DU IKKE VAR DET HADDE DET VÆRT ENKLERE Å SPØRRE DEM PM LITT PRAKTISKE EKSEMPLER PÅ HVA DE
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2008 joda... det var mye vi (jeg var sammen med en annen student også) spurte om og stusset over, og fikk liksom ikke ordentlige svar... alt bare fløt, bare kaos... :-s jeg vet sånn ca hva jeg skal ha i oppgaven, men synes det er vanskelig å formulere problemstillingen...
___ Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Her gikk det litt fort. Beklager "Caps Lock" i det forrige innlegget og at jeg lagret litt uforvarende. Her kommer fortsettelsen ;-) .....gjorde og hvorfor. Det er jo mulig de har en klar tanke med det de gjør selv om de ikke har greid å formiddle det til deg. Kansje du kan få ideer fra planene til barnehagen?
___ Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 At du synes det er vanskelig å finne en problemstilling forstår jeg godt. Jeg skulle gjerne hjulpet deg, men barnehagepeddagogikk er langt fra mitt beste område.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2008 hehehe ) planer? dette var en barnehage UTEN planer... ikke noe fast opplegg... ingen ting... barna skulle få gjøre hva de vil (barns medvirkning, sant...?) men siden barna aldri var på tur, malte, andre formingsaktiviteter (det de ikke vet kan de ikke spørre etter) osv så satt de med perler og pusslespill hele dagen... :o/ de hadde heller ikke fantasi til å leke, satt bare og ventet på instrukser fra en voksen... når vi prøvde å spørre om ting vi lurte på fikk vi lange pedagogiske forklaringer på alt de gjorde, alt var fint og flott. tydeligvis trodde de dette selv, for når vi pratet om ting generelt (ikke kritiserte dem) var de helt enige med oss.... de har mange fine og gode tanker, de bare greier ikke å gjennomføre dem...
___ Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Kan du skrive om hvordan de voksne missoppfatter hvilken medvirkning barna bør ha og hvilke konsekvenser dette fikk i den aktuelle barnehagen?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. desember 2008 jo, kan jo prøve å vinkle det den veien... må passe til boka mi med teori også... ) takk for hjelp og at du hørte på klagingen min )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå