entil :) Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Når er det vanlig med første visitt hos jordmor? Jeg har bestilt time hos fastlegen, men fikk ikke time før 27. januar. Jeg er 5 uker på vei. Er det noe vits i å ta kontakt med jordmor før det? Jeg vet at jeg kan velge om jeg vil ta kontrollene mine hos jordmor eller lege, men jeg vil helst gå til jordmor for det var jeg så fornøyd med sist.
Babyønske �� Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Rundt uke 12 er det vel vanlig med 1. jordmortime, ho kan stort sett ikke gjøre så mye før den tid. Det er jo stort sett legen som tar de nødvendige prøvene på 1. kontroll. Så ta timen hos lege som du har bestilt, også bestiller du time hos jordmor etter det, eller tar kontakt nå og hører når ho mener du bør ta 1. kontroll hos henne
Lykke X 4 Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Når du tar første kontrolen hos lege, trenger du ikke gå til jordmor i uke 12. Da holder det at du går til jordmor etter at du har vært på ordinær UL. Hvis ikke du selv føler behov for en sjekk hos Jordmor mellom 1. kontroll og UL, kan jo være godt å ta en time hos henne for å hilse på og kanskje få høre hjertelyden i magen Jeg hadde ikke sett noe vits å gå til jordmor før timen hos legen. Hvorfor tar du ikke bare 1. kontroll hos jordmor? Det har jeg gjort. Hun ordnet alt, helsekort, alle blodprøver mm.
entil :) Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2008 Takk for svar Da avventer jeg å ta kontakt med jordmor til jeg har vært hos legen. Grunnen til at jeg skal til legen på 1. kontroll er fordi hun må ordne noen papirer som skal sendes sykehuset sammen med søknaden om fødselsplass (jeg er i en litt spesiell situasjon som krever dette).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå