Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Fikk vite på UL for 1,5 mnd siden at vi venter gutt nr to i april. Vi ble kjempeglade for å få vite at vi ventet en frisk gutt til! Vi vil ikke ha flere barn, men når jeg forteller til folk at jeg har en gutt i magen får jeg disse kommentarene; "Åhh... jaja, da får dere få jente neste gang da" "Vil dere ikke ha jente?" "Åhh, så praktisk, men det var synd det ikke var jente" "Ja, da blir det 3 barn på dere!" Kjenne jeg blir provosert! Her er vi så heldige å klarer å lage egne barn, og stakkars lille i magen som ikke vet noen ting, bare er der, og så snakker folk slik! Håper dere som sier slik ikke får oppleve å få barn... snakk om å være utakknemlige!
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Jada, vi hører dette også til stadighet!!!! Da blir det barn nr 4, MÅ jo ha prinsessen!! Så sier vi at nei, her blir det ikke flere barn. Da er vi gal da, som ikke prøver oss på lille prinsessen. Jeg er evig gla for mine sønner! Dem er friske og fine, vi er heldige! Fatter ikke tankegangen til folk.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Ja, det blir nesten slik at dem kondulerer oss... herregud! Stakkars liten gutt inni magen som ikke har valgt å komme til verden engang, så skal han ikke være like ønsket? Nei, fatte meg til....
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Legen min advarte meg faktisk 3 gangen. Hun spurte om jeg visste hva det ble etter ul og jeg sa stolt: "det blir gutt nr 3!" ) Så sa hun at hun bare ville advare mot alle disse nesten "kondolanse" kommentarene til folk ang 3 av samme kjønn. Hun har selv 4 jenter og ble overrasket over at folk nesten syns synd på dem, hun var jo kjempe stolt. Og som hun sa, for henne ble det bare naturlig at det ble jenter. Hun hadde sikkert ikke visst hva hun skulle gjøre med babyen om det ble en gutt hehe... Jeg sier at jeg har overlatt jentelaginga til min søster, så får vi se hva hun får i Februar ) Håper mest på gutt da, siden hun kan arve ALT av klær jeg har til yngste nå ) hehe (jeg håper på gutt that is)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Vi har 2 barn, først jente så gutt.. så her tar folk det for gitt at vi ikke vil ha flere barn, siden vi har fått begge kjønn.. Hvis jeg nevner at det hadde vært kjekt med en til om noen år, ser de rart på meg å spør om jeg vil ha enda flere. De mener visst jeg har gjort mitt på babyfronten siden vi har fått 2 barn av ulikt kjønn på 2 år.. hva skal vi med flere liksom.. Det er jo alltid noe:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 En på jobben spurte meg om jeg hadde barn, ja jeg har tre gutter svarte jeg. Da sa hun, stakkars deg..(!) Jeg ble veldig fornærma for jeg føler meg som verdens heldigste med tre friske flotte barn. Hun som begynner å nærme seg midten av tredveårene med et desperat ønske om mann og barn.. Jeg hadde forventa en helt annen kommentar fra henne. Hun sa at hun ville ha jenter.. Ja sa jeg, da får vi håpe at du kan få barn da...
Itsrejk Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Hehe...sånn er det her også. For oss foreldre spilte det med hånda på hjertet _ingen_ rolle om spiren i magen var gutt eller jente - men "alle" andre var sååå spente på akkurat det! Vi var mer opptatt av om vi var så heldige at dette barnet var like frisk og fin som storebroren. Barn er jo uansett individer, og det er jo ikke sånn at lillebror kommer ut som en kopi av storebror. Vi gleder oss massevis til å bli kjent med det lille mennesket som lillebror er! Og ja: Her er det også full stopp nå! Skal aldri si aldri, selvfølgelig - men i den grad man kan planlegge er det punktumet som snart melder sin ankomst. Btw: Jeg velger å la andre synes hva de vil, og gi litt f i kommentarer av den typen som HI gjengir her. Jeg føler meg kjempeheldig - og gidder ikke bli provosert av at andre mener vi hadde vært heldigere om vi fikk ei jente nå. Dem om det! Jeg bare storgleder meg til å få treffe lillebror!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 jeg selv har 2 jenter og fikk en gutt nå. Fikk ofte høre ja nå kommer gutten. Jeg hadde faktisk blitt like glad om det kom ei jente nr 3 Selvfølgelig visst det hadde vært mottsatt også. hadde jeg hatt 2 gutter og fått en 3 gutt. like glad Jeg har fått 3 friske herlige barn og er kjempefornøyd med det Uansett hva kjønn de er. Jeg har ei venninne som sliter med å bli gravid. Hun har heldigvis et barn fra før. Hun prøvde å bli gravid før meg, og jeg har nå født gutten min som er 4 mnd, og hun har begynt med utrdning. trist. Håper det ordner seg for henne. Så ja jeg er utrolig heldig som har blitt lett gravid 3 ganger og født 3 friske barn. Så hva kjønn barna er burde absolutt ikke bety noe som helst. Jeg ønsket meg 3 barn, og de har jeg nå fått Har aldri i et av de svangerskapea håpet på hva kjønn det var. Det kan jeg med hånden på hjerte si. Det betyr ingenting. Problemet mitt nå er føler jeg meg ferdig med å få barn hehe. De er jo så herlige alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Hei igjen, og takk for mye respons!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 Oi, litt kjapp på knappen der ja! Jeg gir klart F%¤& i forhold til hva jeg mener selv, men blir provosert av at folk kan tenke slik! Jeg gleder meg dønn ihjel til å få en gutt til, og folk kan mene hva di mener, men tror ikke helt de tenker seg om før de sier slik! Og ja... de fleste med slike kommentarer er av folk uten barn... uvitende om hva som egentlig betyr noe: At en kan få egne barn, og at de er friske!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #11 Skrevet 30. desember 2008 Det er ikke fint å si sånt synes jeg. Folk er så korttenkte innimellom!
Lykke X 4 Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 Skjønner deg godt! Har to gutter fra før, og nå hyler og skriker alle om at nå må jenta komme. Samme for oss hva vi får, bare barnet er friskt og velskapt! Får nesten følelsen av at en liten gutt til nesten ikke er like velkommen blant familie og venner som ei jente.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 Ja, føler at gutten er mindre velkommen fordi han er gutt. (av andre) Syntes synd på dem som tenker slik!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå