Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en fødselsplan? Eller tar dere det som det kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er førstegangs, så aner jo ikke hva jeg går til og hvordan jeg vil takle det. Så har egentlig ikke planlagt noe særlig.

Men har noen punkt jeg har satt opp, bare sånn for å ha gjort det. Bla om stillinger, om smertelindring og sånn, men er helt åpen for at det ikke blir sånn i det hele tatt.

Har også snakket med samboeren min om et par ting han kan hjelpe meg med/minne meg på sånn underveis, bla det med å huske å puste. Er fæl til å spenne meg/holde pusten i anstrengte situasjoner, og det er ikke akkurat det lureste under fødsel, så kan nok trenge litt hjelp der.

Alt i alt blir det nok til at ting blir tatt underveis.

Skrevet

Planlegge en fødsel??

Går ikke an det altså. Har hatt to helt ulike fødselsopplevelser og skal snart ha min tredje og det jeg har lært så langt er å ta ting som de kommer og å samarbeide med JM.

Lykke til.

Skrevet

Har satt opp ønsker v/et evt normalt fødselsforløp, ja, men med forbehold om endringer, så klart :)

Planlegging hører gjerne mer til andre, mer forutsigbare aktiviteter.

Skrevet

Nå skal jeg føde for fjerde gang, og lurer på hvordan man skal kunne klare å planlegge en fødsel.... Det nærmeste en kan komme er vel å ytre ønsker om type smertestillende, fødestillinger osv... men å planlegge det går ikke. Hvis man hadde forhåpninger om å kunne planlegge en fødsel vil man nok få seg en overraskelse, pluss skuffelse over ikke innfridde forventninger. Glem det! Ta det som det kommer!

Skrevet

hvis det er snakk om et ønskebrev til føden, så har jeg tenkt på å skrive et selv. man blir jo ofte anbefalt dette, men samtidig, ikke ha for bastante ønsker og være åpen for å ta ting på sparket. å planlegge fødselen har jeg erfaring med, IKKE går som planen tilsier ;-)

denne gangen tenkte jeg å lage to brev; et hvor jeg punktvis kort kommer med ønskene mine (hvis jordmor har dårlig tid og ikke kan lese et langt fødebrev), og et hvor jeg utdyper ønskene mine litt mer. (for de med god tid ;-))

Skrevet

Dette spørsmålet kom opp for meg når jeg satt sammen med 2 andre gravide imorges..Tenkte samme tanken selv,kan jo ikke planlegge så mye..defor vill jeg bare høre:)

Har selv en styrtfødsel bak meg så har ikke noen planer.

Men de hadde voldsomme planer for sin andre og tredjemann og følte meg en stund litt unormal der jeg satt uten en tanke rundt min fødsel! Men vi er vel alle forskjellige:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...