Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Tar de feks intiativ til å sitte barnevakt? Hva gjør de ellers i hverdagen? Hvor ofte på besøk osv? Jeg føler meg til bry om jeg spør, og de sitter så å si aldri!!!!Er så lei meg for at de viser så liten interesse overfor mine 2 små
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Mine foreldre bor ca 300 m unna og bryr seg mye om ungene, men de er ganske sjeldent barnevakt. Den eldste er 4 og har vært på overnatting tre eller fire netter totalt. Den yngste er to og har overnattet hos dem en gang. I tillegg har de vel passet ungene kansje to kvelder i året her og et par ganger noen timer på dagtid. Det har vel hendt to ganger at foreldrene mine har tilbudt seg å være barnevakt uoppfordret. Likevel vil jeg si de har et veldig nært forhold. De stikker ofte innom så de ser ungene noen minutter nesten hver dag og vi er nå og da på skiturer, aketurer, sammen på stranda, plukker eppler sammen osv.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Syns mine foreldre er litt spesielle på det området.. Pappa tror faktisk, virker det som, at han har rettigheter til barnet, og kan faktisk komme og si at "nå skal vi på tur", uten å spørre om det passer først. Det er utrolig irriterende, for barnet blir så skuffet om jeg sier at det ikke passer da. Jeg stoler ikke helt på ham som barnevakt heller, for han ringer at jeg må komme hjem hvis bleia må byttes. Han er hjemme for tiden, og har mye tid, fordi han studerer, men han stiller ikke noe særlig opp likevel. Mamma er helt annerledes. Hun stiller opp når jeg trenger det, selv om hun jobber mye. Og hun ringer ofte, og det har hendt at hun har kommet på besøk, men pappa forventer at hun skal sitte hjemme og holde ham i hånden, så hun hadde nok kommet oftere om hun fikk gjøre som hun ville...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Stor interesse!! Er første barnebarnet til både mine foreldre og mine svigerforeldre, så det er såå stas:-) De tilbyr seg å sitte barnevakt når som helst, men siden jeg sliter med å slippe sønnen min, så har det blitt lite av det. Hehe, men det respekterer de heldigvis:-) De bryr seg, ringer, vi er mye på besøk, de er på besøk. Kunne ikke drømt om noe annet!
sheila Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Hos er det sånn at både mine foreldre og søsken føler at sønnen min er alles sønn:) Han er den første i familien da:) Moren til min mann synes at han bør være der en helg i mnd. Det første året var det litt slitsomt, men nå sier jeg nei om det ikke passer at han skal være borte. Siden jeg nå er høygravid er det veldig deilig at han ikke bare er "min". Veldig godt med familien så nærme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå