Gå til innhold

sove ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å ha vesla til å sove ute i vogna på dagen, men nå som det er så kaldt har jeg holdt henne inne. Når det er under 5 minus. Er det hysterisk av meg? Hva er "regelen" på dette. Jobbet i barnehage før, og der hadde vi ikke di minste ungene ute verken for leking og soving når det var kaldtere enn -5. Hun er snart 10mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lagt henne ut i vogna for å sove hvis hun er vant til det. Det er så varmt og godt nede i vogna at det gjør ingenting om hun sover ute. I vår barnehage går grensen på -10 grader, men det er sikkert forskjell fra barnehage til barnehage.

Skrevet

Det er vel også forskjell på hvor i landet man bor. -10 er "kaldere" i Oslo enn i Finmark f.eks...er visst noe med luftfuktighet uten at jeg er ekspret på slikt. Vi bor i Hedmark...

Skrevet

Grensa i alle de bhg jeg har jobbet i har vært 10 minus. De tåler såpas.

Jeg hadde mini ute i 14 minus i jula i fjor, da var han 7,5 mnd. Pakka han inn i kjøredress, ull lue og voksipose. La over et helseteppe slik at det ikke skulle komme for mye kald luft ned til han.

Her er det 9 minus i dag og mini må ut å sove (han roer seg ikke i senga på dagtid) Så her bare kler vi godt på han og legger han ut =)

Skrevet

Ja det er sikkert forskjell. Jeg bor selv i Trondheim og legger ungen ut i vogna i -10. Jeg kommer fra Nordland helt øvert mot tromsgrensa og er vant til kulde og er ikke hysterisk når det kommer til kulde, men ville ikke hatt de ute så mye over 10-. Er vant til at de fleste barnehager har en grense der. Minsta mi sover som en stein i 10- også og hun er varm og god overalt når jeg henter henne. Ball godt rundt hodet hennes også så er d ikke noe problem:)

Skrevet

Jeg kommer fra finmark selv så er ganske så vandt til kulde :) Tror jeg kan konkudere med at den barnhagen jeg sist jobbet i hadde litt vel strenge regler. Er uansett kaldere i Oslo enn her vi bor... her er vi jo godt isolert av skogen :P

Snuppa får ta neste blund ute :)

Skrevet

emilie sover inne i dag.. var -12 ute.. jeg har grense på -10.. da sover hun inne..

Skrevet

Jeg setter en grense på minus 6-7.

Over 1 uke siden han har sovet ute nå pga kulde og forkjølelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...