Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 +5 dager på vei og sliter veldig med hodepine. Nesten daglig de siste 2 ukene. Tror jeg blir gal. Føler jeg spiser og drikker hele tiden for å hindre det men til ingen nytte. Ligger med vindu oppe om natten for å få ekstra med frisk luft. Har tatt noe paracet men er redd for å ta for mye. Jeg blir så sliten/frustrert av å ikke kunne fungere normalt. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har det akkurat likt som deg. Har så vondt i hode til tider at jeg spyr så letter det på trykket, De kaller det svangerskap migrene.

Mine råd. :)

*Drikk masse vann.

*Drikk et glass rett før du legger deg.

*Hvis du våkner rett før du skal stå opp ikke legg deg til å sove igjen.

(da får iallefall jeg virkelig hodepine)

*ikke stress

*og hvis du har hodeverk, ta det rolig og i ditt tempo til det gir seg eller blir bedre iallefall.

*akupunktur kan hjelpe (dette har ikke jeg prøvd men hørt det har hjulpet andre)

Dette gjør iallefall jeg og det hjelper for meg. Jeg tar ikke paracet eller noe form for smertestillende.

Skrevet

Hei...

slik hadde jeg det og, men begynte mye tidligere hos meg. Eg er no i veke 36, og det har avtatt dei siste vekene (ikkje for å vere pessimistisk på dine vegne). Vært sykemeldt siden i sommer pga dette. Eg var veldig plaga om natta, men også om dagene. Fekk beskjed fra lege at eg måtte berre ta paracet, men ikkje meir enn 6 tabl i døgnet. Eg fekk og paralgin forte. No har eg migrene til vanleg men har sluppet å ta migrene medisin.

Eg fann liten hjelp i mat og drikke, cola kan hjelpe litt. Ellers såhar eg gått til fysioterapeut for å holde event spenninger i nakke og skuldre borte..

Både lege og jordmor sa ihvertfall til meg at det var bedre å ta tabletter enn å gå å ha så vondt slik at ein klare å slappe av... men bare paracetamol medisin....

ellers så har eg hørt at magnesium kan hjelpe (har ikkje prøvd det sjølv for fann det ut for seint, veit heller ikkje om ein berre kan ta det eller om du bør ta ein blodprøve først)

Håper du kommer deg... meg trøsta dei med at det ofte avtok mellom uke 20 og 25, men gjorde ikkje det på meg da..

God bedring

Skrevet

Hei

Jeg sliter også med hodepine og har gjort det i 7-8 uker. (er 17+6 nå)

Har stress mnigrene ellers, men bruker ikke medisiner. Jeg bør ikke bruke vanlig paracelatmol til vanlig, så tar ingenting!

Mitt beste tips er kaffe eller annen koffeindrikker! og sex...

Lykke til!

Skrevet

Hei

Jeg sliter også med hodepine og har gjort det i 7-8 uker. (er 17+6 nå)

Har stress mnigrene ellers, men bruker ikke medisiner. Jeg bør ikke bruke vanlig paracelatmol til vanlig, så tar ingenting!

Mitt beste tips er kaffe eller annen koffeindrikker! og sex...

Lykke til!

Skrevet

Har også hatt en del hodepine. Det som hjelper best er å få litt masasje av partneren. Det løser opp i stive muskler i nakke og skuldre. Hjelper godt. Mye vann, og å gå på tur er gode ting man kan gjøre. Ellers har de migrenestift på apoteket som er fantastisk, smører den et par lag i pannen og i hårfeste i nakken. Det letter på trykket. Eterisk peppermynteolje som kjøpes på helsekost. Bruk den rent på fingrene og smør hårfestet i pannen, tinningene, og hårfestet bak i nakken. Denne er sterk, så ikke få den for nærmt øynene. Min partner bruker utblandet peppermynteolje ( blandet i et eggeglass med 2 ss eks. solsikkeolje og 4-5 dråper peppermynte) når han masserer.

Håper noe av dette kan hjelpe deg.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...