Gå til innhold

Bekkenløsning

Snikskytteren er storebror!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

I mitt forige (første) svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 17. Det ble ganske ille etterhvert da jeg ikke klarte i gå til bussholdeplassen (150m) på slutten uten å måtte sette meg ned en gang i løpet av turen. Jeg kunne også den gang kjenne at bekkenet skle ut i svingene når vi kjørte bil.

Greia er nå at jeg lurer på om bekkenløsningen er påvei igjen. Jeg har nå i 2-3 uker vært plaget med "ryggen". Når jeg reiser meg fra sofaen må jeg være forsiktig med å belaste høyre bein, for da får jeg så vondt i korsryggen. Noe som går over etter noen minutter. Og nå den siste uke har jeg også følt meg veldig støl på innsiden av begge lårene.

Kan dette være bekkenløsningen som melder sin entrè igjen?

Jeg er foresten 12+5. (de er usikre på om jeg er 4 uker lenger også, dvs 16+5) USIKKERT.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som det ja...

ring legen og få henvisning til fysio:)

Skrevet

om jeg er bare 12+5 som vi går ut i fra, er det virkelig mulig å få bekkenløsning så tidlig??

Skrevet

det er nok bekkenløsning da gitt..det kommer fortere i neste svangerskap enn det gjorde i det første..

i mitt første sv.skap fikk jeg det etter 18 uker.. i dette sv.skapet fikk jeg det etter 7uker..så..hehe det kom veldig tidlig...

Skrevet

å nei å nei, ikke tull med meg a gitt...

Ta eksempelet når jeg reiser meg fra sofaen og ikke kan belaste beinet, for da får jeg vondt i korsryggen(gjerne bare den ene siden innimellom også) Er det vanlig at det går over etter noen min, og at man da kan gå nogelunde normalt?

Skrevet

altså sånn jeg har det er att høyre beinet mitt dovner bort innimellom..smerter i korsrygg og nedover i strømninger i begge bein..når jeg reiser meg så kjennes det ut som ryggen "deler" seg..å når jeg går så kan det hende beinet svikter..når jeg ligger så kjennes det oxo ut som ryggen deler seg.... om jeg gjør litt husarb så er ryggen helt ødelagt etterpå..så må gjøre litt og litt hver dag..

vet ikke om du kjenner igjen noe av det her jeg...

Skrevet

Jeg kjenner jo igjen stort sett alt, med tanke fra forige gang...

Denne gangen er det som at ryggen nesten deler seg ja, når jeg belaster høyre bein. Men som sakt.. et går over etter noen minutter.

Jeg får veldig vondt i ryggen av å gjøre ting som brette klær, vaske opp osv.. men er litt vanskelig å skille om det er smerter pga evt bekkenløsning eller om det er brystene som plager meg. (Har over tid slitt med vond rygg pga tung byste)

Skrevet

ja smertene benet går fort over...men kommer å går..kommer seg helt an på hvor "sliten" jeg er egentlig...

hmm...kan jo være att noe av smertene er bekkenløsnng..men kanskje det blir forsterket av att du har tung byste??jeg vet ikke...

Skrevet

Skulle jammen ikke forundre meg :(

Var det at jeg ble støl på innsiden av begge lårene som fikk varsellampene til å blinke.. særlig når det skjedde mer enn en gang. Så noen ganger traver jeg jo avgårde som en and... :-/

Skrevet

ja hehe kjenner igjen det ganglaget..hehe men det blir vel bare verre og verre utover i svangerskapet=P hehe

men jeg har laget meg en "plan" over hver dag jeg...prøve å gå en liten tur..gjøre litt små oppgaver her hjemme..oxo slappe av før de andre kommer hjem=) å det går greit nok..jeg har blitt 100%sykmeld allerede..så dagene blir veldig lange innemellom...

Skrevet

Tro meg, Jeg vet!!! greide ikke å gå igjennom (rett igjennom) en butikk vi har her engang jeg på slutten sist. Hadde krykker da, men så fikk jeg masse vann i kroppen også, så jeg fikk ikke på meg sko.. ikke tøffler engang. Så alle lo jo av meg. "Dolly duck på krykker uten sko" hihi

Skrevet

hehe jeg føler med deg=P hehe men en får bare trøste seg med det att det kommer noe veldig bra ut av det=))

det som er litt "dumt" i senere svanger skap med bekkenløsning er att det blir som oftes enda verre enn det første...=(

Skrevet

oi, det var oppmuntrende gitt :-/

Nå løper jeg inn på chat jeg... være med?

Skrevet

Joda, bekkenløsninga kan komme veldig tidlig den, gitt... fikk den bare 3-4 uker etter at jeg var blitt gravid igjen:(... forrige gang tok det lengre tid, men denne gangen kom den tvert!

Har også hørt rykter om at den blir verre og verre for hver graviditet, så jeg gleder meg skikkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...