Nye tider Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Så tar jeg gjern imot den med stor takk!
mor.monsen Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Jupp, det har jeg. Jeg er en liten juksemaker og bruker en toropakke som basis. Den med ost. Gjør som det står på pakken men bytt ut melk med fløte, tilsetter to store poteter i tynne skiver, to fedd hvitløk og ca en ss med persille, tørket eller frisk, strø over osten du liker best... en blanding av jarlsberg og norvergia er supert. Krydre toppen med salt, pepper og litt persille. Nam nam!
ana baroma Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Skjær potetene i tynne skiver og legg i ildfast form, ha på litt salt, pepper og finhakka hvitløk, fløte til det dekker potetene såvidt. Inn i ovnen på 180 grader i rundt en time. Verdens enkleste ting:) Bruk poteter som egner seg til gratinering!! Det står på pakken i butuikken:))
Mom2Two Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Jeg legger lagvis medium tjukke potetskiver og løkringer i en form. Mellom lagene salter jeg bittelitt, har på en god del nykvernet pepper og ferskpresset hvitløk. Til slutt heller jeg over matfløte eller kremfløte (må være nok væske), og på toppen river jeg moden ost. Må stekes lenge nok,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå