Prøverpånytt! Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Hei! Jeg har hatt to sa på to mnd nå og nå lurer jeg på hva dere ville gjort ved en evt neste graviditet? Ville dere ha sykemeldt dere for å hjelpe til? Må legge til at jeg har et fullført svangerskap, men hadde en sa før denne og. Mine to søstre har aldri hatt noen sa, så jeg har vel tatt støyten for alle i familien? Ønsker mange svar...Er det noen i en lignenede situasjon?
baima Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 HAr ikke vært i situasjonen selv, men trur eg ville prøvd å fått sykemelding i starten slik at ein kunne tatt det helt med ro. veit ihvertfall om andre som har gjort det. kommer vel kanskje ann på jobb, men du har jo ein familie som skal ivaretas og, så ville snakka med lege om sykemedling ja....
Fire småtroll Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Hvis jeg hadde mistet så mange ganger ville jeg nok pratet med legen om en sykemeldig ja.. Som regel er jo grunnen til at en mister at fosteret ikke er levedyktig, men ved gjentatte aborter kan det jo være noe annet som er grunnen, f.eks at det er kroppen din som ikke klarer holde på fosteret selv om det er friskt. Ta deg en prat med lege du...
Prøverpånytt! Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2008 De som du vet har gjort det, har det hjulpet?
flypapir Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Hei! Jeg mistet to ganger, en sa og en ma, før spiren satt denne gangen (har ei frisk jente fra før). Denne gangen sykemeldte legen meg frem til jeg var 12 uker på vei. I tillegg tok jeg ukentlige hcg prøver og ble henvist til en tidlig ul (tok en utenom også pga en blødning). Tok også et homeopatmiddel (babyklister) som skulle få spiren til å bli sittende... Om dette funket eller om spira hadde blitt sittende uavhengig av disse tiltakene aner jeg ikke, men det var godt å bli tatt på alvor av legen og vite at både hun og jeg gjorde vårt beste for at spira skulle bli.. Lykke til!
Thessa og Bebbis Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Jeg mistet 1,5 mnd før jeg ble gravid igjen. Var ikke sykemeldt førstegangen, men den andre pga den MAen jeg hadde. Og nå er jeg 22 uker på vei. Om det var tilfeldig vet jo ingen, men jeg ville også snakket med legen om en SM om jeg hadde vært deg. Da VET du ihvertfall at du har gjort ditt aller beste. Og det er minst like viktig. Det værste er jo å sitte i ettertid å lure på om det var noe man kunne gjøre annerledes! LYKKE TIL! Håper virkelig det går bra neste gang <3
Prøverpånytt! Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2008 Dere som har sykemeldt dere, hva har dere sagt til arbeidsgiver og de rundt dere? Begynte i ny jobb i august og er en person som haaaater å være borte fra jobb..Hvis jeg skal være sykemeldt hele svangerskapet kommer samvittigheten min til å bli svart. Og jeg sier hele svangerskapet fordi jeg har hatt bekkenløsning i alle sv mine. Men må kanskje bli flinkere til å ta hensyn til meg selv..
flypapir Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har sagt sannheten jeg da, men det er bare slik jeg er. Arbeidsgiver fikk også vite det de gangene jeg mistet.... Synes på en måte det er greit at de vet slik at det slipper å bli spekulasjoner rundt det hele. Gjør det som passer deg best du...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå