Gå til innhold

Hjertet hopper i brystet mitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I perioder så får jeg slikt "trykk" i brystet, kan sammenlikne det med når du er skikkelig forelsket, liksom hjertet hopper over et slag. Hva kan det være?

Disse "hoppene" kommer når jeg setter meg ned og slapper av på ettermiddagen/kvelden. Men det har også hendt at det har skjedd når jeg har vært på jobb. Det er skikkelig ekkelt... Jeg er gift på 4.året, så jeg er ikke forelsket på den måten....hehe...

Det er faktisk litt vondt når det skjer, og jeg blir litt bekymret.

Er ikke lenge siden jeg var hos legen for noe annet og da målte de blodtrykk og slike ting, og alt var veldig bra.

Noen andre som har vært borti slike ting?

Det har vært slik i ca 3mnd nå, men jeg kan ikke finne noen forbindelse de gangene det skjer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har jeg også. Det er som om hjertet tar en to sekunders pause for så å dunke videre igjen, ikke sant?

Har det kanskje en gang annenhver måned. Har hatt det så lenge jeg kan huske og hjertet dunker fortsatt så jeg tror ikke det er farlig. Også tenker jeg litt på at når man har kommet seg gjennom en fødsel så kan man umulig ha hjerteproblemer iallefall. Det er jo en enorm påkjenning for det.

Men er litt ekkelt når det først skjer ja...

Skrevet

Jeg har hatt det slik så lenge jeg kan huske. Var også hos legen ang. det da jeg var liten. Fikk fortalt at det er muskelen rundt hjertet som trekker seg sammen, for så å slippe igjen. Helt ufarlig. :)

Skrevet

Jeg er sykepleier og d høres ut som du bare har helt vanlige ekstraslag. Altså kan alle få dette innimellom, slike ekstraslag fører til at det blir en litt lengre pause mellom to hjerteslag enn vanlig. Dette føles som om hjertet hopper over et slag eller at man får hjertet i halsen, kan kjennes som litt press i brystet. Noen merker det ikke i det hele tatt, mens andre synes d er ubehaglig. Har det selv iblant, men så kan d gå lenge uten at jeg merker noe. Hvis du aldri har hatt d før og så får det mye, så ville jeg vurdert å nevne det for legen. Bare for sikkerhets skyld:)

Skrevet

Glemte å nevne at hvis det er slike ekstraslag, så kan man få mer av disse av mye kaffe, stress, søvnmangel, nattarbeid, sykdom mm.

Skrevet

Hei. Dette er første tegn på at du må slappe mer av. Jeg har hatt dette nå i 3. graviditeten min og oppsøkte lege pga det. Hun tok EKG og jeg skal på røntgen og prøvetaking og undersøkelse på sykehus mandag pga dette. EKG var helt fin.

Jeg også hadde dette når jeg satte meg ned, og det er typisk tegn på at du styrer for mye.

Skjønner at du bekymrer deg og jeg ville oppsøkt lege. Da vil legen sjekke mye forskjellig og du kan roe deg ned mer pga at det er sjekket. Er litt psykisk også.

Etter jeg var hos legen ble jeg sykmedt 40% og har ikke hatt ett tilfelle av dette etterpå.

Dessuten sa legen min at hjertefeil og problemer kan oppstå uti livet selv om du aldri har opplevd noe før. (kommentar til svaret du har fått).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...