Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Prata med ei jeg kjenner og hu trengte litt hjelp til no papir ordnings og spurte om jeg kunne hjelpe. Ja, klart kan jeg det. Forklarte situasjonen min, at jeg må være rolig osv pga at ungen vil ut nå enda det er litt for tidlig for det. Og det var greit, hu sa at hu kunne komme til meg og jeg tenkte så bra. Og i går fikk jeg mld fra hu der hu sa at hu og sønnen kommer i morgen en tur på besøk. Jeg tenker da at å herregud, nå blir det bare stress når sønnen skal være med. For han skal alltid rase med hunden min og hører ikke når jeg sier ifra at nå er det nok. Pluss at jeg syns hu burde ha tenkt seg om når han sønnen spurte om å få være med når jeg allerede har vært innlagt på sykehus 3 ganger og har fått veldig streng beskjed om å være i ro og ikke være utsatt for stress. For dette sa jeg til henne så jeg syns at hu kunne spurt meg om han kunne være med eller sagt nei til han. Istedet sa hu bare ja til han. Ikke sover jeg noe godt om natten heller pga at jeg begynner å bli sjuk og har endel stress rier. Jeg vet jeg bare kan be henne om å ikke være lenge og at sønnen hennes ikke får rase med hunden vår. For det blir alltid så mye at jeg må gripe inn, men jeg vet liksom ikke hvordan jeg kan si det uten å være/virke frekk. Hvordan kan man si til folk på penest mulig måte at det ikke passer at dem er der lengere enn nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 En grei løsning: - Si at hun ikke kan ta med sønnen eller - Steng hunden inne i et annet rom en times tid.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Fjern bikkja, sysellsett ungen, problem løst.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har ingen plass å fjerne bikkja og har ingenting å sysselsette ungen med heller. Kan sette bikkja i buret, men da sitter han bare utenfor å plager han. Selvom jeg sier at han skal la være.. Har ingen venner med unger som han kan gå til, og tegnesaker finnes ikke i dette huset. Han er 10 år og ganske vill så vet ikke hvordan jeg skal sysselsette han heller.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Tv spill? Film? Ehm, en tiåring bør ikke være noe problem å prate til egentlig, og de tåler hardt tilsnakk når de er så store.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 INGEN steder å sette bikkja? Hva med å flytte buret inn på soverommet? Badet? Gangen? Kjøkkenet? Whatever så lenge det har dør liksom?!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Be mora ta med dataspill, så sitter han da vel stille den stunden.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 For det første, har stue og kjøkken i ett. Soverommet er det ikke plass på nå som barnesenga står der. Badet er det sykt varmt inne på og han har mye pels så det funker dårlig i og med at han er en veldig varm hund i utgangspunktet. Har ingen data eller tvspill ting som han kan låne. Datan min skal brukes og det er den eneste datan i huset. Leiligheta mi er mest beregna for folk i 20 årene og dermed ikke så barnevennlig/snart tenåringsvennlig... Takk for tips til dere som kommer med det. Og til deg som ikke skjønner at jeg har noen plass å gjøre av bikkja, du kan da umulig ha hund selv.... Ikke kan jeg sette han ut heller, for vi har ingen hage eller veranda til det. Da må han i så fall sitte på taket, og dit kommer ikke jeg meg nå som høygravid, så da gjør neppe han det og.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Har han ikke Nintendo DS? Be mora ta med noe som han kan drive på med,da. Tipper han har noe å sysle med.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 Nei, jeg skjønte ikke det. Og jeg har tre hunder, en stor, to små, og to katter. Og to unger, herregud, erre rart jeg er våken midt på natta liksom, jeg som ikke skjønner hvor du skal gjøre av EN hund:p Altså, ting er faktisk akkurat så vanskelige som man gjør dem selv, det står forøvrig ingenting i ditt hovedinnlegg om at du bor i et bøttekott og er fullstendig uvillig til å tenke kreativt. Dersom barnesenga til ungen som ikke er født ennå er i veien så gjør du følgende; du flytter den midlertidig ut fra soverommet, og bikkje og bur INN på soverommet, evt så senker du temperaturen på badet frem til bikkja er ferdig med å være der inne. Eller du tenker litt mer selv, og slutter å være så negativ, du har faktisk selv sagt ja til å hjelpe henne og du veit vel at hun har barn? Når du får barn selv vil du snarlig oppdage at man kanskje bør være litt samarbeidsvillig en gang i mellom. Og forøvrig, du har TV ikkesant?! Sånn med kanaler på, evt en DVDspiller til? Sett på TV, det pleier å holde for å sysselsette en 10åring en stund det også nemlig.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #11 Skrevet 30. desember 2008 Gud bedre, si til venninnen din at du har ombestemt deg da og slutt og syt.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 Ring henne og si at du er syk, for det er nettopp det du er. Kvinn deg opp og sett grenser. Du behøver ikke å bli uvenner av den grunn. Eventuellt si at du er syk, men at du kan hjelpe henne med papirene hennes bare hun putter dem i postkassen din. Mye enklere å forholde seg til folk som har klare rammer.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 JEg synes du høres ut som en sutrefis. klager og gidder ikke å finne løsninger.. denne leiligheten passer best for folk i tjue årene, så da er det ikke plass til en tiåring. du har vel tv vel..? og den moren kan vel snakke til ungen sine
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #14 Skrevet 30. desember 2008 Tjor fast bikkja ute da. Som du sier, det er en varm hund i utgangspunktet, da regner jeg med at den har pels og kan dermed stå ute! Snakk om å lage problemer av ikke no'!
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #15 Skrevet 30. desember 2008 herlighet, dropp nå hele greia da kvinne! er ikke verre en det..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #16 Skrevet 30. desember 2008 Håper du husker på dette når du selv har fått unge.. At du ALLTID spør om det er ok at du tar ungen din med til folk. Og husk, du kommer nok til å synes at ungen din er helt super. Men, andre kan synes h*n er ufyselig... Ikke plag andre folk med din unge, ikke forvent at de skal gjøre NOE for at du skal kunne ha ungen din med på besøk. Lykke til med unge og hund i leiligheta som passer for folk i 20-årene..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #17 Skrevet 30. desember 2008 Leste ikke den delen om at du bor i en boks uten veranda og hage, beklager. Men da må jeg få si, stakkars hund. I og med at du ikke kan stresse og bevege deg så mye så får du vel ikke gått tur med den heller? En varm hund som må være inne hele tiden, stakkars! For øvrig ser jeg ikke problemet i å fjerne barnesenga ut fra soverommet og bikkja og buret inn der. Sutreunge!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #18 Skrevet 30. desember 2008 Be henne om å ta med noe som sønnen kan holde på med. Kanskje sønnen hennes kan gå tur med hunden din? Hvis det ikke er en svær hund da...
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #19 Skrevet 30. desember 2008 Sett på en dvd, du er sikkert ferdig innen den er ferdig. Du har en gang regner jeg med? Eller er det åpent inn til stuen?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #20 Skrevet 30. desember 2008 Fytti katta! Så mange spydige og frekke innlegg har jeg aldri sett samlet på en plass! Hun spør et helt vanlig spørsmål men folk aser jo seg sånn! Herregud la vær å svare da kvinnfolk, viss dere bare skal spy dritt!!! Til HI. Jeg vet hvordan du har det. Hadde skyhøyt blodtrykk på slutten men ingen som tok hensyn til det. En hyper 10 åring kan være veeeeldig slitsomt! Blir kjempe lett stressa selv når en liksom ikke føler at en kan kjefte! Jeg ville bare sendt en melling jeg der du ganske enkelt bare sier at du føler deg dårlig og om dere kan ta det på nyåret eller noe. send melding i morgen tidlig du! Å ikke hør på disse hormonelle kjerringene som har lite å gjøre en tirsdags ettermiddag:o) Klem fra Lett stressa:o)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #21 Skrevet 30. desember 2008 aser seg sånn OPP mente jeg... fra lettstressa
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #22 Skrevet 30. desember 2008 Tusen takk for svar Lettstressa =) Godt å se at ikke alle innpå her er ute etter å hetse og være ufin og frekke mot. Skjønner ikke hvorfor de fleste damer er så aggresive mot andre damer. Men det er vel bare sånn noen er. Ikke no trivelig hvertfall.. Jeg sendte mld til hu i natt og sa at det var best om hu kom alene. Det gjorde hun og vi fikk ordna det som skulle ordnes. Så nå er det bare å vente på det nye året som kommer =) HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #23 Skrevet 30. desember 2008 Så deilig at det ordna seg da:o) Nå kan du slappe av kose deg på nyttårsaften:o) Ha et riktig godt nytt år:o))) Håper alt går bra me resten av graviditeten og fødselen:o)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #24 Skrevet 30. desember 2008 si at ungen ikke kan være med...ikke alltid det passer om man skal ordne med papirer og slikt.. Snil som har sagt ja til å hjelpe henne i utgangspunktet, så da får hun ta litt hensyn til deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå