Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Mye prat om alenemammar her... Om dere vet/visste/hadde hørt om en enslig far ( der hvor mor hadde gått, og far overtok hus og barn... Hva hadde dere tenkt da???
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 En far som tar ansvaret sitt, på lik linje med en alenemor:) Jeg kjenner 2 personlig:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Jeg kjenner til to slike tilfeller. Det ene tilfelle ble det aldri noe mere hjem. Faren stellte ikke ordentlig til jul, påske eller noe annet. I det andre tilfelle ble det ganske greit, mest fordi gutten fikk en ordentlig stemor raskt. Det er nok svært få mødre som forlater skipet.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Hadde tenkt at enten så var de enige at slik ble det, eller så vant far rettsak om omsorg, eller så var mor på et vis syk slik at hun ikke kunne ha omsorgen. Vokste selv opp hos alenefar, og her var det siste årsak- sykdom hos mor.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Jeg er siste anonym, og vil bare si at jeg var alene med min far fra jeg var tolv da han og hans samboer skilte lag. Og han var en super far på de fleste vis: Mye mer huslig enn meg, gourmetkokk i helgene, god støtte i skolefag, lagde i stand kos med film osv til oss i helgene i tenårene, ringte hjem for å høre om jeg ikke trengte flere tamponger osv. Det er helt individuelt hvor god omsorgsperson en mann er for barn.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 ...he he. Men et særlig "møblert hjem" kan jeg nok ikke si at vi hadde . Min far var veeldig økonomisk, så oppussing, mer møbler enn nødvendig og pynt var jeg litt underernært på da jeg flyttet for meg selv gitt . Også savnet jeg en som skjønte behovet for sminke og nye klær i tenårene .
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Vet om et tilfelle.Men der hadde kona virkelig ikke noe valg. Hun fikk ikke lov å overta huset, og ble presset til å skrive under en avtale på at hun ga fra seg alle rettigheter, og satt igjen med 0,- i oppgjør, og barna bodde hos far. Og grunnen til skilsmissen var mannens utroskap. Så noen ganger er det ikke en "flott" og ansvarsbevisst pappa som sitter igjen med hus og barn, men en mann som ikke vil tape ansikt uansett hvilket lik han trår over.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 Pappaen min var alenefar for meg fra jeg var 4 år og min søster som da var tenåring .Han var en flott far og jeg har stor respekt for at han var alenefar.All ære til han ,og det var ikke vanlig på midten av 80 tallet.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har notert meg at dine meninger er maskuline mamma`n til william:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 Ha ha, til du anonyme som sier dette til Williams mamma: er det mulig å være så stokk dum og forutinntatt? Har alle som har vokst opp hos alenemødre feminine meninger da liksom ?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #11 Skrevet 30. desember 2008 Og hva i alle dager kvalifiserer seg som maskuline eller feminine meninger ? Tragikomisk kommentar.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 hahahaha.. hvordan blir min sønn, da, som kun er oppdratt av meg(mor), og far har vært mer eller mindre fraværende? Nå kan du gjette, for jeg vet;)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 Hva i all verden var maskulint med det svaret jeg ga????hehehe.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #14 Skrevet 30. desember 2008 HI her... grunnen til at jeg spurte, var om det var mye "fordommer" ute og går... Kjenner selv til et par ... ... for det er faktisk slik, at det som oftest er fedre som "går"..(blir bedt om å gå/eller mor flytter med barn/a..) Første var tanta mi, som for 12 år siden valgte å la sin datter bli boenes hos sin far, hun ble "uglesett"..., alle mente hun var "gal", men egentlig var hun jo bare U-egoistisk!! Datteren fikk bo hos far, der hun alltid hadde bodd, fikk fortsette å gå på samme skole, med samme venner, etc etc... Det samme med paret jeg vet om nå. Mor flytter på hybel, far blir igjen med barna.. Egentlig synes jeg det står STOR respekt av disse mødrene, som faktisk tenker på barna først... ...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #15 Skrevet 30. desember 2008 All ære til han ja, "mamma'n til william" !! ) Ikke mange som var alenefedre den tiden ( jeg selv kjente bare til en, og der gikk det desverre galt med alle barna, pga alkohol osv..(
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #16 Skrevet 30. desember 2008 Enig, blir litt redd når jeg ser hvor fordomsfulle og kortsynte folk tydeligvis enda er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå