Gå til innhold

Gutten min sier at mamma er slem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, det er vel bare å innrømme at jeg er litt lei meg over hans uttalelser. Selvom det er litt barnslig.

Saken er at han har vært i en periode vært vanskelig å håndtere, daglige utfordringer med å unngå at han skal få raseri utbrudd. Være i forkant, eller stå på med konsekvens reaksjon når det har stormet som værst. Og etter noen uker med sinnataggen så har det hendt at humøret mitt ikke har vært helt på topp og stemmen min har i enkelte tilfeller helt sikkert vært høyere en pedagogene hadde likt :(

Men trodde at vi var på vei ut av hele situasjonen, han har roet seg slik at det er mulig å få snakket han ut av sinnet før han har eksplodert. Vi har hatt det så rolig og koselig i jula.

Og så kommer det fra han i barnehagen i en samtale med en av personalet: Du er ikke så slem som mamma !

Jesus... sååååååå flaut altså. Og vedkommende lurer sikkert på hva som foregår her hjemme siden hun nevnte til faren at hun var bekymret.

Ahhhh.. Jepp jeg er den skikkelig slemme mammaen som følger grensesetting opp til den store medaljen. Noe som gjør at han slettes ikke får viljen sin igjennom uansett hvor sinna han har prøvd å bli for å få det til.

Men han har også fått gode klemmer og forsikringer om at mamma er glad i han hver eneste dag også. Og jeg trodde situasjonen var virkelig på bedrings vei.

Nå kommer den dårlige samvittigheten min snikende inn på fullt her.

Skulle kansje brukt mer kvalitets tid med han, skulle kansje i de tilfellene der jeg har vært totalt utslitt og fått helt nok... ikke hevet stemmen til ungen og sagt klart i fra. At NÅ var det nok osv...

Herregud.... han syns mamma er slem !

What to do... jeg jobber fulltid og han har to søstre som også må få oppfølging i tillegg til leksehjelp og kjøring til fritidsaktiviteter. Og han er egentlig den som har fått mest oppmerksomhet av barna siden jeg har prøvd å ha det som et "prosjekt" å få han ut av denne dårlige sirkelen med å eksplodere daglig for det minste ting.

Nå er jeg bare oppgitt... Har jo fortalt i barnehagen at det har vært en vanskelig periode med han i det siste men at nå begynner ting å gå bedre. Han er i bedre humør og det går lengre imellom de store utbruddene. Men nå er altså barnehagen bekymret...

Bør jeg kansje be om en samtale med de ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så kjedelig. Han menerdet nok ikke, men ser at det lyser dårlig samvittighet av deg når han sier det. Barn er ganske utspekulert. Tror ikke du trenger noe samtale i bh, men si det bare til de hvordan det ligger an. Det er nok ikke det første barnet som sier sånne ting i bh.

Ville prøvd å snakke med gutten din om hvorfor han syns du er slem. Si at du skal bli snillere hvis han blir det. Høres gjerne litt brutalt ut, men du må sette krav til hans oppførsel for at din oppførsel skal endres. Forklar han at det ikke er akseptabelt at han ikke oppfører seg pent. Og når han ikke gjør det må du reagere.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...