Gå til innhold

"pustevansker", kan det være stress??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene flere ganger fått en følelse av at jeg ikke får nok luft.Halsen snører seg ikke sammen, så det er ikke noe allergi/astma. Blir samtidig urolig/kriblete i kroppen. Varer ei lita stund, og kommer helt plutselig. Har vært litt stresset i det siste, men pleier egentlig ikke reagere sånn på stress. Noen som kjenner igjen dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

angst for noe eller?

jeg blir tett i brystet og hoster en del,men da fubker astma medisiner,men har også vært borti at jeg plutselig ikke klarer puste helt,blir svimel og greier,men aner ikke hvorfor..

Skrevet

Nei, ingen symptomer fra luftveiene. Har ikke hatt influensa heller. Er ung og frisk, og har god kondis. Så tenker selv litt på at dette er psykisk stress, men som sagt, dette er ikke helt likt meg.

Skrevet

Da er det kanskje lurt å snakke med legen...

Skrevet

Høres ut som stress. Har det slik selv og har lært at da må jeg bare roe ned. Gikk på en smell og ble utbrent da jeg ikke tok hensyn til mine signaler.

Skrevet

Høres ut som sånn jeg blir når jeg stresser. Hjelper meg ofte å fokusere på å senke skuldrene. Jeg var hos legen og sjekka det ut, og hun sa at kriblingen kommer fordi du blir stressa og puster fortere når du føler at du ikke får puste, og da får du for mye oksygen i kroppen eller noe. Ikke farlig, men litt merkelig/ubehagelig.

Hadde tatt meg en tur til legen om jeg var deg, om ikke annet for å få roet ned meg selv. ;)

Skrevet

jeg har det slik innimellom pga stress/ angst. Da føles det som om jeg ikke får luften jeg puster inn langt nok ned i lungene. å da er det fort gjort å begynne å hyperventilere. Da kan man bli svimmel få prikkinger i fingrene, bli svimmel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...