Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 morkaken var begynt å forkalke seg ??? eller var det noe annet han kalte det ? noen som vet hva jeg mener ? morkaken slutter å virke i deler for at fødselen nærmer seg sa han , noen som vet når det er vanlig at det skjer? jeg er bare i uke 36
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Normalt, vil jeg tro. Morkaken slutter til slutt å fungere. Innen den tid er barnet ute. Det KAN skje at fødselen ikke skjer før morkaken slutter å fungere, men det er sjelden.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Vi tro han mener at dette er helt normalt, og at siden den begynner å forkalke seg er det et tegn på at svangerskapet nærmer seg slutten :-) De sier jo at når man går lenge på overtid slutter morkaken å fungere, så vil tro det skjer i over uke40! Siden legen ikke sa noe mer om dette er det nok bare en ting som er helt naturlig for legen, men som vi som pasienter ikke har peiling på, noen leger glemmer at ikke alle har legeutdanning Er du bekymret snakk med jordmor om dette neste gang du skal dit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå