Gå til innhold

80 i undertrykk, eggehvite ...kan det

Anbefalte innlegg

Skrevet

gå over eller har eg fått svangerskapsforgiftning? fekk klar beskjed om og ikkje gjer noe!! ville helst legge meg inn, men fosterlyden var fin så fekk gå hjem. er det noen som har kjennskap til dette? kan eg gjer noe? kvifor ver heilt i ro? mangen spørsmål dette:) men er helt nytt for meg...

må og sei at eg pleier og ligge på 50/60 i undertrykk, og eg er 32 uker på veg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså jeg har ligget på 110-120/60-65 i svangerskapet

nå ligger jeg på 130/80 med protein i urinen og masse vann i kroppen..

Men har ikke no svangerskapsforgiftning forde.. 80 i undertrykk er jo ikke unormalt.. det er vel ikke farlig høyt før over 90...

er vanlig å få høyere bt mot slutten.. Men de passer nok på deg.. Regner med du skal gå oftere å kontrollere dette?

Hadde selv noen uker med bt på 139/90-95 og gikk da en gang i uka til det senket seg.

proteiner i urinen kan forsvinne fort det altså ;)

Lykke til..

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jm att det var farlig med undertrykket på over 100, hatt 95 nå i slutten av svangerskapet, ikke noe farlig det, har heller ikke svangerskaps forgiftning forde om det er proteiner i urinen og slik, og ødem ganger 3 DELUXE her..

Skrevet

Hei

Det er sant at blodtrykket i utgangspunktet ikke er veldig høyt, men nå er det sånn at en skal gå ut i fra begynner trykket til pasienten. Er økningen i diastolisk trykk over 20 begynner det å bli mye, det er derfor helt korrekt at legen di har reagert. Du er nå i en grensesone til svangerskapsforgiftning, hvor mye hadde du i proteinuri? Regner med at du er satt opp til tett oppfølgning, og ja det trenger ikke utvikle seg til å bli værre:)Hva var diastolisk(overtrykket ditt)?

Skrevet

Jeg har hatt svangerskapsforgiftning to ganger og er nå gravid for 3 gang. Jeg har da hatt undertrykk på 130, maks utslag på urin og veldig mye vann. Grunnen til at du skal ta det med ro er or å roe blodtrykket. Alt du gjør påvirker trykket ditt. Mitt første barn tok de ut i uke

32 og mitt andre i 36 og det har gått veldig bra med begge to. Denne gangen har trykket begynt på stige nå men nå er jeg i uke 32 så hvis noe skulle skje så er det ikke så farlig om de må ta han ut. Slapp av og ta det med ro. Det er mange som får dette i slutten av svangerskapet og da ønsker de å følge det opp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...