Gå til innhold

Noen som har begynt med pottetrening her?


-carina-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Halloen!

Stikker en tur innom her.

Lille gutt var 1 år i dag:o)

Var faktisk å hentet potten i går så nå står den i allefall fremme,hvor mye den blir brukti nærmeste fremtid er uviss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å kjøpe potte snart, for å se om han iheletatt vil sitte på den. Men det har ingen hast nei. Tenkte å begynne til sommeren. Noen som syns det er for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt potta noken få ganga, å har tissa nesten kvar gang. Ho fikk seg potte for noken mnd tilbake. Broren var ikkje så villig til å dele pota si, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i ei potte i dag. Han satt litt på den i kveld, men ingen tissing:) Kommer nok til å ta sin tid tror jeg, før han skjønner at han kan tisse på den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi begynte så smått med potte når hun var 8 mnd gammel. Har til nå hatt maks 10 bæsjebleier siden da:) (og hun bæsjer mellom 1-3 ganger per dag) Har nettopp begynt i barnehagen så blir spennende å se hvordan det går der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel i hvert fall ingenting å begynne å trene... I mange andre land så er de jo tørre når de er ett år! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt potte, men den er ikke tatt i bruk enda. Tror mammaen er litt ivrigere enn pappaen på det, og siden mammaen jobber og pappaen er hjemme i permisjon har den foreløpig ikke blitt brukt. Har tenkt å begynne når jeg går ut i permisjon med nummer to i slutten av februar, da er vi jo hjemme hver dag og har god tid til å prøve. At jeg skal gjøre det i helgene bare, tror jeg ikke har noen hensikt.

 

Potta ble kjøpt samme dag som jeg akkurat rakk å redde badevannet vårt før det kom en bæsj, fikk løftet han opp og plassert han på kanten så han bæsjet på gulvet i stedet ;o) Tenker det betyr at han er klar for å prøve litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt å begynne med foreløpig. Storesøster var nærmere tre år før hun var bleiefri. Mulig jeg er "lat" men jeg vil ikke stresse med å avvenne med bleie før de nærmer seg 3 år. Synes i grunnen ikke bleiebytte er så ille; mye kos med babyen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forsåvidt enig i at det ikke er det verste jeg gjør - i alle fall hvis det er bare tiss - greier aldri å venne meg til bæsjebleier tror jeg... (kanskje har det noe med at jeg har vært gravid nesten hele babyperioden til sønnen min også). Det er jo kos å ha han på stellebordet og tulle og leke litt, men siden jeg som sagt allerede er gravid og har termin midt i mars hadde det vært greit om han kunne bli tørr tidlig - men, det er jo ikke sikkert det går, han må jo være moden for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har begynt for en stund siden. Bare på gøy, viktig at det ikke skal være noe tvang. Men om morgenen tar jeg av henne pysj og bleie og setter henne på potta, og der sitter hun og prater og synger mens hun tisser, og en gang i blant blir det mer enn det også. Hun er kjempefornøyd med det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å presisere: målet vårt er ikke å avvenne med bleie! Det er det altfor tidlig for enda! Men om hun bæsjer en gang i blant og får tisset litt på potta, så er det supert. Hadde vært fint om hun lærte seg å bæsje på potta skikkelig, for jeg mener det må være bedre for henne å bæsje i potta enn i bleien... men jeg har ikke tenkt å slutte med bleie før hun er 2-3 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å få dem til å sitte i ro på potta? Ubegripelig for meg!

Her blir det ingen potte, men kjøper heller barnedolokk. Hadde potte til eldstemann og det var ingen suksess. Husker han hadde sittet så lenge på den (og gjort både bibbelibim og bibbelibom) at den klistret seg fast på lårene. Så da han reiste seg, hang potta fast og ...ja.. tenk dere resten selv... Urg!

 

Nei, her blir det dolokk. Hadde Babybjørn sitt med nr 2 og det var en suksess.

 

Begge mine, nå store barn, ble bleiefri da de var 2 1/2 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke begynt med pottetrening, tenker å begynne litt med storebror i løpet av sommeren, han blir tre i juli... :o)

 

Har kjøpt sånn doring med trappetrinn og håndtak. Tenker at det må være greiere med doring enn potte... :o) Og kanskje litt stas å få gå på do sånn som oss voksne! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...